یلدا - کراپ‌شده

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج در نظر دارد با هدف پاسداشت آیین باستانی شب یلدا و فرا رسیدن فصل زمستان با در نظر گرفتن نقش هنر مجسمه سازی اقدام به طراحی و ساخت المان حجمی با موضوع یلدای پاییزی در سطح شهر کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز این سازمان در نظر دارد با هدف پاسداشت آیین باستانی شب یلدا و فرا رسیدن فصل زمستان با در نظر گرفتن نقش هنر مجسمه‌سازی اقدام به طراحی و ساخت المان حجمی با موضوع یلدای پاییزی در سطح شهر نماید. لذا از کلیه هنرمندان دعوت می‌شود با ارائه طرح در این فراخوان شرکت نمایند.

مهلت ارسال طرح‌ها: ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲

نکات:
•    طراحی اثر می‌بایست بر مبنای فرهنگ آیین باستانی باشد.
•    هنرمندان می‌بایست به همراه طرح پیشنهادی، نحوه اجرا، مواد و مصالح پیشنهادی برای ساخت المان حجمی را در فرم مشخصات طرح تکمیل و ارسال نمایند.
•    داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای توسط اعضای تخصصی کمیته داوری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج صورت می‌پذیرد.
•    نتایج پس از برگزاری جلسه داوری از طریق سایت سازمان اعلام می‌گردد.
•    هر هنرمند می‌بایست طرح‌های خود را به صورت سه بعدی بر روی لوح فشرده به دبیرخانه فراخوان ارسال نماید.  
•    صاحبان اثر طرح‌های کپی به مدت یک سال از شرکت در کمیته داوری محروم خواهند شد.  
•    رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه‌ای الزامی می‌باشد.
نحوه ثبت نام و ارائه طرح:
•    تکمیل فرم ثبت نام (فرم مشخصات هنرمند و فرم مشخصات طرح) الزامی می‌باشد.
•    هنرمند می‌بایست رزومه مکتوب و مصور و طرح سه بعدی بر روی لوح فشرده به دبیرخانه فراخوان تحویل دهد.
•    هنرمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۵۳۰۲۰۲ داخلی ۲۴۵  اداره هنرهای شهری تماس بگیرند.
نحوه داوری آثار:
۱. دبیرخانه فراخوان طراحی و ساخت المان حجمی به صورت‌ایدهای اولیه به انضمام فرم‌های تکمیل‌شده مشخصات هنرمند و مشخصات طرح دریافت می‌کند. ‌ایده‌های دریافتی در کمیته داوری، بررسی خواهند شد.  
۲. طرح‌های راه یافته به کمیته داوری پس از بررسی دقیق رزومه و سوابق هنرمندان به‌خصوص در زمینه آثار اجراشده هنر شهری، براساس محورهای زیر طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد و طرح‌های برگزیده را اعلام می‌کنند. :
۲-۱- ساختار زیباشناختی: در این بخش ساختار اثر به لحاظ روابط کیفی (ترکیب‌بندی و روابط بصری طرح) مورد بررسی قرار می‌گیرد که محوری‌ترین اصل محسوب می‌گردد.
۲-۲- تکنیک اجرایی: در این بخش، علاوه بر سادگی در ساخت و توجیه اقتصادی، ماندگاری لازم، بررسی می‌شوند.
۲-۳- محتوای اثر: در این بخش طرح ارائه شده به لحاظ موضوعی براساس ضرورت زمان و شاخصه‌های هویتی مکان و هماهنگی‌های فرهنگی (ملی، اعتقادی، اجتماعی)، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۲-۴- مکان اجرای اثر: در این بخش تناسبات و قابلیت‌های اجرایی طرح در مکان مورد نظر به لحاظ بافت شهری (اعم از معماری محیطی و مبلمان شهری)، و میدان دید بیننده بررسی می‌شود.
۳. تمامی هنرمندانی که طرح آن‌ها برگزیده می‌شود، ضروری است در جلسه‌ای باحضور کمیته داوران، به منظور تحلیل اثر، ویرایش‌ایده‌ها، تنظیم و هماهنگسازی تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی در شهر، توسعه و مناسبسازی طرح‌ها، تثبیت و جانمایی موقعیت اجرایی آثار و بررسی و تعیین قیمت نهایی اثر، حضور یابند.
۴. آثار منتخب پس از بررسی‌های کارشناسی از نظر اجرا، برآورد هزینه و توافق نهایی با هنرمند، طی عقد قرارداد، اجرا می‌شوند.

 نشانی دبیرخانه:
کرج، عظیمیه، ضلع شمال شرقی میدان اسبی(استقلال)، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، طبقه دوم، اداره هنرهای شهری کدپستی ۱۳۵۸۸-۳۱۵۵۸  -   تلفن: ۳۲۵۳۰۲۰۲-۰۲۶ داخلی ۲۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =