• ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 85152
سی و یکمین نشست کمیته سیما منظر کلانشهر‌های کشور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در سی و یکمین نشست کمیته سیما و منظر کلانشهرهای کشور گفت: طرح کمربند سبز کرج از پارک جهان نما تا بهشت سکینه، بیش از یک دهه در کرج تدوام داشته و اکنون بیش از ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در کرج محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا عاقلی در سی و یکمین نشست کمیته تخصصی سیما و منظر کلانشهرهای کشور اظهار کرد: کلانشهر کرج استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی امروز خود را مدیون تلاش‌های مجموعه زحمتکشان سبزپوش گذشته می‌داند و جا دارد در این جلسه قدردان تمام زحمتکشان شهر کرج باشم.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع آبی امروز یکی از مشکلات توسعه فضای سبز کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج طی یک دهه گذشته، مجموعه‌ای از فعالیت‌های ستادی و عملیاتی را در بخش کاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز شهر کرج انجام داده و با تلاش و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین تلاش می‌کند مصرف آب شرب در فضای سبز را به حداقل برساند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه علیرغم تمامی مشکلات، سرانه فضای سبز در سال‌های اخیر کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است، گفت: تکمیل عملیات جنگل‌کاری باغستان و اجرای طرح کمربند سبز کرج از پارک جهان نما تا بهشت سکینه بیش از یک دهه در کرج تدوام داشته و اکنون فقط بیش از ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در کرج محقق شده است.

عاقلی به شرح وظایف اداره نظارت بر توسعه فضای سبز پارک‌ها با محوریت بخش جنگل در کرج اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به احداث و توسعه باند سبز در این کلانشهر نیاز و ضرورت چنین اداره‌ای وجود داشته ولی در کلانشهر دیگری که جنگل موضوعیت ندارد شاید ضرورت تشکیل این اداره هم وجود نداشته باشد و این به معنای ایجاد ساختارهای مرتبط با شاخص‌های هر شهری برای تدوین چارت و اساسنامه‌های مرتبط است.


وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های کمیته سیما و منظر کلانشهرهای کشور برای دستیابی به وحدت نظر در تصمیم‌گیری‌ها، اضافه کرد: بسیاری از قوانین فضای سبز به بروزرسانی و تغییر نیاز دارد و افزایش سلامت اداری، ایجاد وحدت رویه در تصمیم‌گیری و شفاف‌سازی امور، تنها بخشی از نتایج نشست‌های کمیته سیما و منظر کلانشهرهای کشور است.


رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بازنگری در چارت و اساسنامه سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: تشکیل جلسات و نشست‌های کمیته سیما و منظر کلانشهرهای کشور و انتقال و تبادل تجربیات مدیران در مباحث شهری و فضای سبز می‌تواند در حل مشکلات کنونی، به خصوص مشکلات ناشی از کم‌آبی تأثیرگذار باشد.


منتشر شده در تاریخ ۴ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =