خسروی سازمان مدیریت پسماند - کراپ‌شده

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح باتری در بطری با هدف حفاظت از محیط زیست و فرهنگ‌سازی میان نسل جوان در سطح مدارس استان البرز خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اجرای طرح باتری در بطری در سطح مدارس استان البرز، اظهار کرد: این طرح با هدف حفاظت از محیط زیست و فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان در دستور کار قرار گرفته که در صورت استقبال مدارس اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدارس می‌توانند درخواست خود را برای اجرای طرح فوق اعلام کنند، افزود: با این طرح سعی داریم آسیبی که با رها شدن باتری‌ها در طبیعت پیش رو داریم را کاهش دهیم از طرفی نسل جوان آموزش می‌بینند که چگونه از محیط زیست محافظت کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: باتری‌ها محتوی مواد سمی مانند کادمیوم، سرب، نیکل، جیوه، روی و غیره هستند. برخی از این عناصر از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن می‌شود و برخی دیگر از طریق زنجیره غذایی جذب بدن می‌شود که میزان جذب بستگی به نوع فلز دارد.

خسروی با بیان اینکه برخی از باتری‌ها به عنوان یک شرّ ضروری نام می‌برند، اظهار کرد: هنگامی که باتری‌های خالی شده به سطل زباله پرتاب می‌شوند و سپس در محل دفن زباله‌ها قرار می‌گیرند، پس از پوسیدگی اجزای آن مواد مختلف سازنده باتری نشت کرده و در خاک محیط نفوذ می‌کند. نشت مواد شیمیایی می‌تواند آب‌های زیرزمینی و سطحی را آلوده کند.


منتشر شده در تاریخ ۷ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =