تقاطع جمهوری اسلامی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به تلاش این سازمان و مجموعه مدیریت شهری برای حفظ درختان پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار جمهوری گفت: تمام تلاش این بود که با یک طراحی مناسب حداقل آسیب به درختان کهنسال داشته باشیم که فقط ۶ اصله درخت کهنسال در این مسیر قطع و جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی اظهار کرد: براساس بررسی کارشناسان دبیرخانه کمیسیون ماده ۷ و کارشناسان اداره باغات و بررسی‌های کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و همچنین با توجه به مکاتبه صورت گرفته از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج، مجوز جابجایی ۳۵۸ درخت در مسیر پروژه تقاطع جمهوری اسلامی صادر شد.


وی افزود: از تعداد درختانی که در مسیر پروژه قرار دارند بیشترین تعداد درخت در مسیر جنوب به شمال و در مسیر احداث زیرگذر جنوب به شرق میدان است که ۱۱۱ اصله درخت در این مسیر جابجا می‌شود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج بیان داشت: عمده درختانی که در این مسیر قرار دارند، درختان جوان و تازه کاشت است اما ۶ اصله درخت چنار که امکان جابجایی نداشته با مصوبه کمیسیون ماده ۷ قطع خواهد شد.


عاقلی همچنین درباره دومین مسیری که بیشترین درخت آن جابجا می‌شود، گفت: در ضلع جنوب غربی میدان و بلوار ماهان، ۶۹ اصله درخت قرار است جابجا شود.


وی با اشاره به تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج و مدیریت شهری برای حفظ درختان در این محدوده اظهار داشت: تمام تلاش این بود که با یک طراحی مناسب حداقل آسیب به درختان کهنسال داشته باشیم که فقط ۶ اصله درخت کهنسال در این مسیر قطع و جمع‌آوری خواهد شد.


عاقلی تأکید کرد: به دلیل حفظ درختان و سبزینه‌گی آنان مقرر شد درختانی که جابجا می‌شوند در همان پروژه کاشت مجدد شوند تا کمترین آسب به این درختان وارد شود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اضافه کرد: جابجایی درختان به صورت سنتی و زنجیر کردن و خالی کردن دور درختان انجام خواهد شد.


منتشر شده در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =