آب فضای سبز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با شناسایی نقاط ضعف و قوت شبکه یکپارچه خطوط انتقال آب خام و با اجرای برنامه‌های مدون و کاربردی کوتاه مدت و بلند مدت، عزم جدی بر جداسازی آب شرب از آب فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: با وجود شرایط کم‌آبی در کشور و با توجه به اینکه موضوع آب به عنوان یکی از محورهای اساسی در برنامه هفتم توسعه تعریف شده است، برنامه‌ریزی‌ها برای منابع آبی، دستیابی به سایر آب‌ها، بازچرخانی آب و مسأله پساب بیش از پیش در دستور کار سیاست‌های اخیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج قرار گرفته است.


وی افزود: دربند ب ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه، آبیاری فضای سبز با استفاده از آب شرب در کلیه اماکن عمومی و دولتی ممنوع شده و شهرداری‌ها و سایر متولیان اماکن عمومی و دولتی مکلف هستند نسبت به احداث شبکه‌های مستقل آبیاری فضای سبز و جداسازی آن از آب شرب و استفاده از پساب و سایر آب‌های غیر متعارف اقدام کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک، وزارت نیرو موظف به تأمین کمبود آب مورد نیاز فضای سبز از طریق تخصیص پساب به مجموعه مدیریت شهری است که متأسفانه علیرغم پیگیری‌ها اقدام مؤثری از طریق وزارت نیرو در این خصوص صورت نگرفته است.


عاقلی گفت: در حال حاضر حدود ۱۷ درصد عرصه‌های فضای سبز شهر کرج از طریق آب شرب تأمین می‌شود که جداسازی آب فضای سبز و کاهش این میزان نیاز به همکاری و مساعدت وزارت نیرو دارد.


وی اضافه کرد: در چنین شرایطی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با شناسایی نقاط ضعف و قوت شبکه یکپارچه خطوط انتقال آب خام و با اجرای برنامه‌های مدون و کاربردی کوتاه مدت و بلند مدت عزم جدی را بر جداسازی آب شرب از فضای سبز در دستور کار قرار داده تا حفظ و نگهداری از فضای سبز با مشکل مواجه نشود.

ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮف آب ﺷﺮب در ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ شهری کرج

ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮف آب ﺷﺮب در ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ شهری کرج


منتشر شده در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =