6

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: مقابله با سد معبر وانت بارها، چرخ دستی‌ها و بساط‌گستری در اولویت ویژه فعالیت‌های اجرایی این منطقه قرار گرفته است.

محمد رضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اهمیت رسیدگی به درخواست‌های شهروندان بیان داشت: با توجه به سد معبر و مسدود شدن معابر و پیاده‌روها توسط اصناف، دست فروشان اعم از وانت بارها و چرخی‌ها، جمع آوری و رفع سدمعبر در قالب طرح ضربتی انجام می‌شود.


آژیر با بیان اینکه پدیده سد معبر و بساط‌گستری باعث اخلال در سلامت روان جامعه، برهم‌زدن زیبایی شهر و نادیده‌گرفتن حقوق عامه است، گفت: برخی از کسبه و یا بساط گستران با این تصور که معابر عمومی می‌تواند مکانی برای عرضه محصولاتشان باشد اقدام به فروش محصولات خود در پیاده‌روها کرده که علاوه بر اشتغال کردن پیاده‌روها و سد معبر به حقوق دیگر شهروندان نیز تعدی می‌کنند.


وی ادامه داد: بر اساس تبصره ذیل بند ۲ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سدمعبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از این معابر برای کسب یا هر عنوان دیگری ممنوع و شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و برای رفع موانع موجود و آزادسازی معابر اقدام کند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که طرح جمع آوری چرخ دستی‌ها و وانت بارها به شکل مستمر انجام می‌شود، افزود: تاکنون ۲۸ دستگاه خودروی وانت بار در بلوار شهید بهشتی، بلوار باهنر، بلوار باغستان، خیابان بنی نجار توقیف و به پارکینگ هدایت شده است.

منتشر شده درتاریخ ۴ دی ماه۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =