4

مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج گفت: برخورداری فضاهای شهری از مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک، یکی از شاخص‌های کلیدی توسعه پایدار شهری است.

حسین دقیقیان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: شهر دوستدارکودک یعنی شهر یا اجتماع محلی که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد؛ تا همه کودکان و جوانان بتوانند از کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خود در شهر و اجتماع محلی‌شان، توانایی‌های بالقوه خود را به‌طور کامل به فعل درآورند.

حسین دقیقیان در ادامه افزود: شهر دوستدار کودک دلالت بر وجود وضعیت، امکانات، ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی در یک برنامه یا محیط دارد که بر مبنای حقوق، نیازهای عام و خاص، ویژگی‌ها، علایق و فراهم‌کردن امنیت کافی برای کودکان طراحی شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی از شهر دوستدار کودک سخن گفته می‌شود، منظور شهری است که امکاناتی نظیر پارک‌ها و اماکنی برای بازی کودکان با امنیت کافی، وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، محل‌های عبور و مرور امن در خیابان، مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب و وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه و توانایی‌های متفاوت از جمله شاخصه‌های شهر دوستدار کودک است.

دقیقیان دربازدید می‌دانی ازسطح محله‌ها، خواستار توجه مسئولین و معاونین به این موضوع مهم شد و تصریح کرد: با به روزرسانی دانش و مهارت‌های خود درعلوم مرتبط با مدیریت شهری شاهد افزایش رضایتمندی، تندرستی و نشاط شهروندان باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =