انتقال درختان شهید بهشتی به خیابان های عدل و بوعلی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به جابه‌جایی ۸۶ اصله درخت واقع در مسیر پروژه خط ویژه تندور اتوبوس BRT بولوار شهید بهشتی گفت: در مسیر اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی شهر کرج، هیچ درختی قطع نمی‌شود، بلکه با تدابیر اتخاذ شده از محلی به محل دیگر جابه‌جا می‌شوند.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه در پروژه بولوار شهید بهشتی غربی هیچ درختی قطع نشده است، اظهار کرد: به منظور حفظ و صیانت از درختان شهری که در مسیر اجرای پروژه‌های توسعه شهر قرار می‌گیرند پس از بررسی در کمیسیون ماده هفت و انجام کار کارشناسی، عملیات اجرایی انتقال درختان اجرا می‌شود.


وی افزود: ۸۶ اصله درخت واقع در مسیر پروژه خط ویژه تندور اتوبوس BRT بولوار شهید بهشتی پس از انجام عملیات بالینی و تیمار نظیر هواگیری، چسب هرس و قارچ کشی، به ابتدای خیابان استانداری و حسن آباد بولوار کوهسار خیابان عدل و بوعلی منتقل شده‌اند و تمامی تلاش‌ها برای زنده ماندن آن‌ها با حساسیت ویژه انجام شده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پاسخ به اینکه آیا امکان استفاده از روش مکانیزه در جابجایی این درختان وجود ندارد، بیان داشت: از آنجایی که ماشین آلات مورد استفاده در روش "روتبال" نیاز به فضای زیادی برای حرکت و جدا کردن ریشه به همراه درخت دارند، جابجایی درختان مسیر بولوار شهید بهشتی به دلیل عریض بودن این معبر امکانپذیر نبوده است.


عاقلی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر، امری اجتناب‌ناپذیر است و شهر نیاز به توسعه و پیشرفت دارد، گفت: دغدغه ارزشمند شهروندان برای صیانت از درختان شهر قابل ستایش است و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج برای حفظ و صیانت از محیط زیست و فضای سبز با مردم هم صدا و متحد است و تمام تلاش‌ها این است تا هیچ گونه آسیبی به فضای سبز شهر وارد نشود.


وی اضافه کرد: در هفته درختکاری، بوستان‌های شهری توسعه خواهند یافت و عوامل اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج این قول را به مردم می‌دهند که از هیچ تلاشی برای افزایش سرانه‌های فضای سبز شهری در هیچ فرصتی دریغ نکنند.

هیچ درختی در مسیر اجرای بی آر تی قطع نمی‌شود

هیچ درختی در مسیر اجرای بی آر تی قطع نمی‌شود

هیچ درختی در مسیر اجرای بی آر تی قطع نمی‌شود

هیچ درختی در مسیر اجرای بی آر تی قطع نمی‌شود

هیچ درختی در مسیر اجرای بی آر تی قطع نمی‌شود

هیچ درختی در مسیر اجرای بی آر تی قطع نمی‌شود


منتشر شده در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =