6

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج از اجرای طرح مشترک شهرداری و نیروی انتظامی به‌منظور رفع سد معبر، جمع آوری دستفروشان و رفع سد معبر خیابان شهید بهشتی خبر داد.

محمدرضا آژیردر گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ بیان کرد: پدیده ناهنجار سدمعبر یکی از دغدغه اصلی مدیریت شهری محسوب می شود، دستفروشان بساط خود را بدون در نظر گرفتن وضعیت معابر و تردد شهروندان در محل تردد عابرین پیاده پهن می‌کنند و همچنین وانت بارها با توقف در معابر و حاشیه خیابان ها موجب افزایش ترافیک و اختلال در تردد و بی نظمی می شود.  

وی ادامه داد: علاوه بر دستفروشان بسیاری از کسبه‌ها نیز با قرار دادن کالا و اجناس در مقابل محل کسب و اشغال پیاده‌رو و موجب اخلال در رفت و آمد عابران پیاده می‌شوند.


مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج افزود: پروژه خط ویژه تندور اتوبوس در بلوار شهید بهشتی در حال انجام است و به طبع آن رفع ترافیک مسیر پروژه و مسیر منتهی به میدان خوارزمی در راستای رفاه و تامین امنیت شهروندان امری ضروری می باشد.

آژیر با اشاره به اینکه براساس بند یک ماده دو قانون ۵۵ قانون شهرداری ها هر گونه بساط گستری و دستفروشی در محدوده معابر شهری ممنوع است، اضافه کرد: لازم است در کنار فرهنگ سازی، برخورد قاطعانه استمرار و ابزار قانونی را نیز در دستور کار داشته باشیم تا این مهم نهادینه شود.

وی با بیان این مطلب که فعالیت بساط گستران و کهنه فروشان موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعامل بین مدیریت شهری و نیروی انتظامی بسیار خوب بوده است برای رسیدن به نتیجه مطلوب هماهنگی‌های لازم با عوامل انتظامی صورت گرفته است و امیدواریم با همراهی تمامی عزیزان به نتایج خوبی دست یابیم.

این مسئول بیان کرد: روند این طرح پایان سال ادامه خواهد داشت و از عموم شهروندان گرامی تقاضامندیم با عوامل اجرایی و نیروی انتظامی همکاری لازم را به عمل آورند.

منتشر شده در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =