هرس درختان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد درخت و درختچه‌ها در سطح بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی مناطق ۱۰گانه شهر کرج هرس شده است.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اجرای عملیات هرس زمستانه با رویکرد مقاوم‌سازی، شادابی و طراوت درختان در فصل بهار، اظهار کرد: به دلیل تنش محیطی و شرایط متفاوت آب و هوای اقلیمی، اجرای عملیات هرس درختان در کرج امسال متفاوت با تقویم باغبانی و در سه مرحله برنامه‌ریزی و اجرا شد.


وی افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد درخت و درختچه‌ها در سطح بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی مناطق ۱۰گانه شهر کرج هرس شده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: پدیده خزان زودرس در تابستان، و خزان دیررس در زمستان وضعیت متفاوتی را برای درختان و فضای سبز اغلب کلانشهرهای کشور بوجود آورده است.


عاقلی با اشاره به اینکه پاییز ۱۴۰۲ با تأخیر آغاز شده، گفت: هرس زمستانه امسال ابتدا از درختان پهن برگ همچون گونه زبان گنجشک آغاز و در مرحله بعدی درختان توت هرس شدند و در حال حاضر اکیپ‌های فضای سبز مشغول هرس سایر درختانی هستند که در سال‌های گذشته هرس نشده‌اند.


وی اضافه کرد: هرس امسال سبک‌تر انجام می‌شود و تا پایان سال عملیات هرس ادامه خواهد داشت.


به گفته عاقلی، این اقدامات با اولویت درختان شکسته، آلوده به بیماری و خطر ساز و اجرای تمهیدات ایمنی لازم با استفاده ادواتی چون قیچی باغبانی، اره‌های تربر، خشکه بر و اره برقی، هایکاتر، مواد ضد عفونی‌کننده و چسب هرس انجام می‌شود.

بیش از ۷۰ درصد درختان کرج هرس شدند

بیش از ۷۰ درصد درختان کرج هرس شدند

بیش از ۷۰ درصد درختان کرج هرس شدند

منتشر شده در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =