استخر ذخیره آب بهشت سکینه

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مقابله با کم آبی در تابستان سال آینده جهت آبیاری عرصه‌های سبز شهری، گفت: هم اکنون استخرهای ذخیره‌سازی آب در بهشت سکینه(س) در حال احداث و آبگیری است.

محمد محمودی نژاد در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: طی سال‌های اخیر به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و ایجاد محیط زیست مناسب، نیاز شدیدی به توسعه فضای سبز در آرامستان بهشت سکینه(س) احساس شد که با توسعه و گسترش عرصه‌های سبز در سازمان، محل مصرف جدیدی برای آب به وجود آمده است.

وی با ذکر این نکته که منبع اصلی تأمین آب غیرشرب، بارش نزولات الهی است، افزود: در شرایط کنونی که با کمبود آب در کشور مواجه هستیم، تأمین آب غیرشرب جهت آبیاری درختان و عرصه‌های سبز یکی از مسائل مهمی است که در صورت عدم توجه به آن، تبدیل به بحران خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج بیان داشت: یکی از اقداماتی که طی چند سال گذشته تاکنون در آرامستان بهشت سکینه(س) در حال اجراست، احداث استخرهای ذخیره‌سازی آب‌های حاصل از بارش برف و باران بود که با این اقدام، تاکنون کمک بزرگی به آبیاری عرصه‌های سبز شهری و درختان این مجموعه شده است.

به گفته محمودی نژاد، طی ماه‌های اخیر یک استخر جدید با ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۸ هزار مترمکعب آب و متراژ ۸ هزار مترمربع در مجموعه احداث شد و از چند روز گذشته آبگیری در آن آغاز شده که با احتساب این استخر جدید و پنج استخر دیگر در سازمان، در مجموع ظرفیت ذخیره آب در آرامستان بهشت سکینه(س) از ۸۵ هزار مترمکعب گذشت که در نوع خود بی‌نظیر است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج یادآور شد: استفاده از روش‌های مختلف در آبیاری فضای سبز ضروری است که‌ امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند و اجرای کامل برنامه‌ها تابستان سال آینده با کمبود آب جهت آبیاری فضای سبز و درختان مجموعه مواجه نشویم.

ذخیره‌سازی آب در بهشت سکینه(س) از ۸۵ هزار مترمکعب گذشت

ذخیره‌سازی آب در بهشت سکینه(س) از ۸۵ هزار مترمکعب گذشت

ذخیره‌سازی آب در بهشت سکینه(س) از ۸۵ هزار مترمکعب گذشت

ذخیره‌سازی آب در بهشت سکینه(س) از ۸۵ هزار مترمکعب گذشت


منتشر شده در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =