علیرضا عاقلی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای پویش جوانه زندگی و اجرای برنامه‌های متنوع درختکاری در مدارس منتخب شهر کرج و کاشت نهال به یاد شهدا در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ در نخستین جلسه برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های هفته درختکاری ۱۴۰۲ گفت: در آستانه پانزدهم اسفندماه و روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تمهیدات و مقدمات و برنامه‌ریزی برای این ایام اتخاذ شده و این سازمان با هدف نگهداری از درخت‌های موجود و کاشت نهال جدید و ترویج فرهنگ درختکاری هرساله برنامه‌های ویژه‌ای را در این راستا اجرا می‌کند.

علیرضا عاقلی اظهار داشت: امسال علاوه بر برگزاری جشن متمرکز روز درختکاری در روز ١۵ اسفند در دهکده تفریحی گردشگری باغستان با حضور مسئولین و دانش‌آموزان، هر روز ایام این هفته یکی از مناطق دهگانه شهر کرج نیز میزبان شهروندان در مراسم‌های گرامیداشت هفته درختکاری و کاشت نهال خواهند بود.


وی اجرای پویش جوانه زندگی و اجرای برنامه درختکاری در مدارس منتخب شهر کرج و کاشت نهال به یاد شهدا را از جمله برنامه‌های این هفته معرفی کرد و افزود: مشارکت حداکثری مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان جلوه‌ای از همبستگی و وفاق ملی جهت ایجاد فضای سبز و ارتقاء پوشش گیاهی ازجمله اهدافی است که این سازمان و مجموعه مدیریت شهری به دنبال تحقق آن هستند.


این مسئول از استقرار و راه اندازی جایگاه‌های توزیع نهال رایگان در مناطق دهگانه خبر داد و گفت: جدول زمانی و مکانی مراکز سیار در نظر گرفته شده توزیع نهال در مناطق دهگانه کرج متعاقبا از طریق سایت سازمان اعلام می‌شود ضمن اینکه توزیع نهال رایگان همه روزه در هفته درختکاری از جنب سازمان سیما منظر کرج(پارک ایران زمین) نیز صورت خواهد گرفت.


عاقلی به برنامه‌ریزی برای توزیع نهال رایگان در کرج اشاره کرد و توضیح داد: نهال‌های توزیع شده بین شهروندان شامل گونه‌های سازگار با اقلیم شهر کرج و مقاوم به کم آبی بوده و شامل گونه‌های مثمر و غیر مثمر است.  


وی هدف از توزیع و نهال کاری گسترده در کرج را، ارتقاء فرهنگ درخت کاری بین مردم، افزایش سرانه فضای سبز شهری، ایجاد حس تعلق در بین شهروندان و ایجاد مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: روز جمعه ۱۸ اسفند توزیع نهال رایگان میان نمازگزاران مصلی کرج و مهرشهر نیز انجام خواهد شد و ارائه مشاوره رایگان و بروشورهای آموزشی به مردم برای انتخاب گونه مناسب نهال، شکل و نحوه کاشت و نگهداری آنها در محل‌های توزیع نهال صورت می‌گیرد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان بر اهمیت همکاری آحاد مردم، تشکل‌ها، ادارات و شهروندان با مجموعه مدیریت شهری کرج در فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و حفظ فضای سبز تأکید کرد و گفت: قطعاً درختانی که امروز توسط یکایک شهروندان یا سبزبانان عزیز در کرج کاشته می‌شود، در سالهای نه چندان دور با زیبایی فضای بصری شهر و افزایش هوای پاک، نقش خود را در تبدیل کرجی با شاخص‌های زیست محیطی بالا و باغشهری استاندارد، به نمایش خواهد گذاشت.

منتشر شده در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =