کاشت نهال کودکان اتیسم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی جشن بزرگ درختکاری با مشارکت کودکان‌ اُتیسم در باغ فاتح برگزار شد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به حضور کودکان مبتلا به اُتیسم به همراه خانواده‌هایشان در جشن درختکاری باغ فاتح و مشارکت در کاشت ۴۰۰ نهال چنار، اظهار کرد: مشارکت مردمی در زمینه درختکاری نشانه توجه عموم مردم به موضوع محیط زیست و هوای پاک است.


وی افزود: آیین درختکاری کودکان مبتلا به اُتیسم با هدف ایجاد فضایی شاد برای این بچه‌ها بود تا آنان بتوانند با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و در انجام فعالیت هنری فرهنگی مشارکت کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به شناسنامه‌دار کردن نهال کاشته شده کودکان‌ اُتیسم اشاره کرد و گفت: اطلاعات شناسنامه‌ای اعم از نام و نام خانوادگی این کودکان به همراه گونه و محل کاشت نهال در قالب یک کارت به این کودکان اهدا شد.


عاقلی بیان داشت: یکی از حوزه‌هایی که به‌شدت مشارکت مردم در آن احساس می‌شود، کاشت و نگهداری درختان است تا آنجایی که مدیریت شهری تمام سعی خود را بر این موضوع نهاده و با اجرای طرح‌های مختلفی مانند توزیع نهال رایگان، کاشت درخت، برگزاری جشنواره‌های گوناگون، ثبت درخت به نام انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تلاش کرده است مردم را به این موضوع علاقه‌مند کند.


شایان ذکر است کودکان اُتیسم پیش از اجرای آیین درختکاری از جشنواره رنگ‌آمیزی و نقاشی تخم مرغ‌ها و بشقاب‌های شهری نوروزی بازدید کردند و چندین طرح توسط آن‌ها رنگ‌آمیزی شد.



منتشر شده در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =