رویداد ادبی در کوچه باغ کرج - کراپ‌شده

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: آیین باشکوه اختتامیه جشنواره شعر "در کوچه باغ کرج" برگزار شد.

امیر اشتری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به تاریخ کهن شهر کرج و استان البرز و حضور هنرمندان و شاعران نام‌آور و اهل ذوق در کرج، اظهار داشت: شهر دوست داشتنی کرج از دیرباز مورد توجه عموم مردم بوده و به واسطه بروز و ظهور هنرهای سنتی و آیینی ویژه نظیر هنرهای نمایشی تعزیه، خوشنویسی، شعر و دیگر هنرهای اصیل ایرانی، کانون توجه همگان بوده، که در این میان هنر شعر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در راستای اعتلای هنر شعر در البرز و همچنین پرداختن به جذابیت‌های شهر کرج از زبان شعر، رویداد فاخر و جشنواره "در کوچه باغ کرج" برای اولین بار به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد که در روز شنبه ۱۹ اسفندماه، مجموعه فرهنگی میلاد شهرداری کرج میزبان آیین اختتامیه این رویداد ادبی بود و مراسم پایانی با حضور شاعران، هنرمندان و علاقه‌مندان عرصه شعر برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: جشنواره شعر "در کوچه باغ کرج" در بهمن ماه ۱۴۰۲ از طریق فراخوان و دعوت از شاعران به شعرسرایی برای شهر کرج، کلید خورد و پس از استقبال کم نظیر علاقه‌مندان، تعداد ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از داوری، تعداد ۱۲ شعر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

اشتری گفت: در اتفاقی خجسته و متفاوت، اشعار منتخب جشنواره نیز در کتابی با نام "در کوچه باغ کرج" گردآوری و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و این اقدام، به عنوان خاطره‌ای ماندگار، برای افتخار کرجی‌های گرامی به ثبت و ضبط خواهد رسید.

در کوچه باغ کرج به زبان شعر


منتشر شده در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =