خستو

سخنگو و رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج: پس از انتقادات اخیر از عملکرد سازمان فرهنگی، ورزشی شاهد انتشار تقدیرنامه معاون وزیر از این مجموعه بودیم و بعید نیست پس از انتقادات امروز نوبت به تقدیر مقامات بالاتر برسد؛ ظاهراً جای اصلاح امور رویه دیگری اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو عصر امروز یکشنبه ۱۸ خرداد طی نطق پیش از دستور در ابتدای صد و نود و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: روز گذشته ۲ افتتاحیه داشتیم که در مراسم رونمایی خودروهای آتش نشانی شاهد حضور شخصیت های استانی بودیم و زمان برگزاری نیز از قبل به اطلاع همکاران رسیده بود و عصر همین روز افتتاحیه سراهای محله برگزار شد؛ تقاضا دارم تا کیفیت برگزاری و نحوه اطلاع رسانی این دو مراسم را با هم مقایسه حال کنید، این در حالی است که شورای پنجم با شعار فرهنگی روی کار آمده و مدعی هستیم که کلیت شورا را افراد با سابقه فرهنگی شکل داده اند.

 وی افزود: در حالی که بنده به عنوان عضو ناظر شورا بر عملکرد سازمان فرهنگی شهرداری کرج انتخاب شده ام، حدود ۹ ماه است که به جلسات هیئت مدیره دعوت نشده و در جریان امور قرار نگرفته ام و حتی از ماه قبل که این تذکر مطرح شد تاکنون نیز نسبت به برگزاری جلسه و دعوت از بنده اقدام نشده است و مشخص نیست تصمیمات سازمان در چه فضا و شرایطی گرفته می شود؟ نیت بنده برای نقد حذف افراد نیست بلکه اصلاح امور است.

 خستو عنوان کرد: مردم باید بدانند سازمان فرهنگی شهرداری کرج برای اجرای برنامه ای ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرده که می شود آن را به صورت رایگان از اینترنت دانلود و منتشر کرد، برای انجام ۷ سخنرانی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده که البته سخنرانان قبل از حضور در برنامه خواستار واریز وجه شده اند؛ در چنین شرایطی هنرمندان شهرمان برای ارقام ۲ یا ۳ میلیون تومانی باید ماه ها به سازمان رفت و آمد داشته باشند و پس از تحمل تحقیر دستمزدشان را دریافت کنند!

 سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در سال ۹۸ گروهی متشکل از ۲۰ معلول به نام سازمان فرهنگی شهرداری کرج برنامه ای در روز معلولین اکران کرده اند که متاسفانه تا امروز موفق به دریافت دستمزدشان نشده اند، علت به انتقاد مسئول این گروه از عملکرد سازمان بر می گردد و اکنون عنوان می کنند که چون اجرای برنامه مربوط به سال ۹۸ است، هزینه در سال ۹۹ قابل پرداخت نیست! ما شاهد بی برنامگی در مناسبت های ملی و مذهبی هستیم، بفرمایید در روز فرهنگی کرج چه اتفاقی افتاد!

این مسئول با بیان اینکه برغم هزینه کرد میلیاردها تومانی در فرهنگسرای آسمان نما اما رصدخانه مجموعه تبدیل به انبار شده، سقف چکه می کند و دوربین های خریداری شده هنوز نصب نشده اند، یادآور شد: لوایح حمایت از حقوق ناشرین و کتابفروشان و اختصاص سالن مجموعه میلاد به گالری از مصوبات شورای پنجم کرج هستند، چرا جدیتی برای اجرای آنها وجود نداشته و تخفیف عوارض به خوبی به اطلاع کتابفروشی های سطح شهر نرسیده است، علت این عملکرد سلیقه ای چیست؟ 

خستو در پایان از رئیس شورای اسلامی شهر کرج تقاضا کرد تا حسابرس را مکلف به بررسی نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی در سال ۹۸ و تطبیق آن با تباصر و اولویت های مصوب نماید و در صورت هرگونه تخلف یا انحراف از مصوبات مراتب جهت تصمیم گیری بعدی در اسرع وقت به اطلاع اعضاء رسانده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =