حسین محمدی-رییس کمیسیون محیط زیست وخدمات شهر

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج: به جز قوه قهریه و ضوابط قانونی، مدیریت شهری به دنبال علت ساخت و ساز غیرقانونی در سطح کلانشهر کرج باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی در صد و نود و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور مدیرکل بازرسی، معاون دادگستری، معاون امور عمرانی استاندار، فرمانده انتظامی شهرستان، مدیرعامل شرکت برق، رئیس اتحادیه املاک، شهردار و مدیران شهری با موضوع «بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز» اظهار داشت: شهرداری‌ها در سطح شهرها مسئول جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستند در این راستا برای جلوگیری از این پدیده مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای اسلامی شهر راهکارهای علمی ساخت و ساز غیر مجاز را بررسی و نتایج آنرا اعلام کند.

وی ساخت و ساز غیرمجاز را یک پدیده اجتماعی عنوان کرد و افزود: تخلف ساختمانی به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان است و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله علل تخلف ساختمانی است؛ این تصور که با افزایش تعداد پلیس ساختمانی و تشدید رفتارهای قهریه می توان مانع از تخلفات ساختمانی گردید، تفکر باطلی است.

محمدی بیان کرد: شهرداری حتی با افزایش تعداد پلیس ساختمان نیز نمی تواند نظارت کاملی از ساخت و ساز درون شهری داشته باشد زیرا ساخت و ساز غیر قانونی یک پدیده اجتماعی است که در کل کشور وجود دارد و باید راهکارهای کاهش آن توسط پژوهش ارائه و بررسی شود. امید است با فرهنگسازی و آموزش های شهروندی بتوانیم پیشگیری را بر مقابله مقدم کرده و سازندگان به عنوان اجزای اصلی این هرم را متقاعد به ساخت و ساز اصولی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =