ایزدیار

عمار ایزدیار گفت: سرانه‌های خدماتی محمودآباد از سوی مراجع ذیصلاح تحویل شهرداری کرج نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در برنامه زنده "نگاه مردم" سیمای البرز افزود: بر اساس توافق انجام شده از اسفند ماه ۱۳۹۹ روستای محمودآباد به محدوده شهر کرج در منطقه ۷ شهرداری ملحق شد ولی تاکنون از سوی مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل مسکن و شهرسازی استان البرز و بنیاد مسکن، اراضی مورد نیاز جهت احداث سرانه‌های خدماتی محمودآباد تحویل شهرداری کرج نشده است و این موضوع موجب کاهش سرانه‌های خدماتی و نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: مدیریت شهری کرج در ابتدای جاده منتهی به محمودآباد، نسبت به احداث پارک و فضای سبز اقدام نموده است که البته پس از دریافت زمین از مراجع ذیصلاح به فوریت نسبت به توسعه فضای سبز و احداث پارک در محدوده محمودآباد اقدام خواهد کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: بر اساس توافق انجام شده در بهمن ماه سال گذشته، روند تحویل اراضی سهم خدماتی به شهرداری کرج در حال پیگیری است.

ایزدیار در خصوص وضعیت ساخت و ساز در منطقه محمودآباد افزود: از حدود یک ماه گذشته، صدور پروانه جهت املاک واقع در محدوده محمودآباد آغاز شده است که بر اساس طرح هادی مصوب و سهم سرانه ملک ناشی از نحوه تملک قطعه اقدام می‌شود که برای هر پلاک ۲ طبقه مسکونی بالای پیلوت پروانه صادر می‌گردد.

وی همچنین به کاهش ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نظارت مستمر بر ساخت و سازهای محمودآباد انجام می‌شود لیکن برخورد با سازه‌های غیرمجاز احداث شده در سنوات گذشته، نیازمند انجام روند اداری و طرح پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها به منظور اتخاذ تصمیم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج همچنین به تشکیل جلسات مستمر در راستای بررسی طرح تفصیلی آتی شهر کرج اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری در خصوص طرح تفصیلی جدید تصمیم‌گیری خواهد شد که بر اساس آن سرانه‌های خدماتی مورد نیاز متناسب بافت محلات و تراکم جمعیت، عرض معابر و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.

ایزدیار با اشاره به ادامه احداث بزرگراه شمالی شهر کرج افزود: در طرح آتی تفصیلی، دسترسی به محمودآباد از بزرگراه شمالی پیش‌بینی شده است که در رونق بخشی به محدوده موثر خواهد بود و رضایت شهروندان را تامین خواهد کرد.

وی در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی محمود آباد افزود: در حال حاضر خط تاکسی از ابتدای بلوار موذن تا محمودآباد و سپس روستای سیاهکلاهان فعال است و همچنین مجموعه مدیریت شهری در حال بررسی جهت امکان برقراری مجدد خط اتوبوسرانی به محدوده فوق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =