علیرضا رحیمی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از افتتاح و بهره برداری ایستگاه رجایی شهر در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی در جلسه کارگروه قطار شهری که با حضور اعضای محترم این کارگروه، ناظرین، مشاورین و همچنین شهردار محترم برگزار شد از افتتاح و راه اندازی ایستگاه رجایی شهر خبر داد و گفت: ایستگاه رجایی شهر واقع در خط ۲ قطارشهری کرج به مساحت حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع است که ورودی شمالی این ایستگاه، ضلع شمال غربی تقاطع بلوار آزادی و بلوار شهید بهشتی و همچنین به عنوان ایستگاه دو طرفه تبادلی است.


رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل از ایستگاه رجایی شهر به عنوان ایستگاه مسافرگیری یاد کرد و اظهار داشت: این ایستگاه تا به امروز با هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان  پیشرفت فیزیکی حدود ۹۲ درصد دارد.  

علیرضا رحیمی اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه رجایی شهر در اولویت‌های اول راه اندازی خط ۲ قطارشهری کرج بوده که بعد از افتتاح و بهره برداری ایستگاه‌های آیت الله طالقانی و ۴۵متری گلشهر که در اسفندماه سال ۱۴۰۱به بهره برداری رسید تکمیل این ایستگاه در دستور کار سازمان حمل و نقل ریلی قرار گرفت و اکنون به مرحله بهره برداری نزدیک شده است.

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر همچنین از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی ایستگاه Q(شهید سلطانی) سخن گفت و افزود: راه اندازی ایستگاه شهید سلطانی با توجه به سیاست کلان در شورای ششم مسیر چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی در اولویت دوم قرار داشت که با آغاز این دوره و با توجه به اهمیت اتصال به خط ۵ متروی تهران، استارت عملیات حفاری و خاکبرداری این ایستگاه آغاز شد و تا به امروز به پیشرفت حدود ۵۰ درصدی رسیده که با روند تزریق جریان نقدینگی مطلوب امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

علیرضا رحیمی در پایان یادآور شد: واگذاری یا خرید رام قطار، دپو و تامین راهبر رام از موضوعات مهم در این پروژه است که تلاش و همکاری دولت می‌تواند نقش موثری را در بهره برداری و استفاده شهروندان از خط ۲ قطار شهری کرج به همراه داشته باشد.

ایستگاه متروی رجایی شهر کرج به بهره برداری می‌رسد

منتشر شده در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =