مهاجری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تکمیل آئین نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت فرسوده شهر کرج، طبقه مازاد رایگان و مدت ارائه سند از شش ماه به یکسال پس از اتمام مهلت پروانه ساختمانی مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، حسین مهاجری در چهلمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری که با حضور اعضای شورا برگزار شد ضمن بررسی لوایح و نامه‌های ارسالی شهرداری در خصوص تکمیل آئین نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده شهر اظهارداشت: شهرداری به منظور بهبود شرایط موجود در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر کرج و حل معضلات ناایمن بودن ساختمان‌ها اقدام به تهیه آئین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده شهر کرج کرده است در همین راستا پیرو لایحه ارسالی شهرداری در خصوص آئین نامه مذکور ابلاغی در این کمیسیون بحث و بررسی شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در این کمیسیون به شهرداری کرج اجازه داده شد تا برابر لایحه ارسالی نسبت به اعمال تغییرات پیشنهادی و تکمیل آئین نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده شهر کرج به اتفاق آراء حاضرین با قیودی با لایحه شهرداری موافقت شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: با عنایت به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و با عنایت به ابلاغ معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز منضم به مصوبه کمیسیون ماده ۵ در این خصوص مبنی بر اعطای یک طبقه مازاد بر ضوابط به املاک واقع در بافت‌های فرسوده، پیشنهاد شد تا کلیه هزینه‌های ناشی از اعطای طبقه مازاد موضوع مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با تخفیف ۱۰۰% مورد محاسبه شود.

مهاجری بیان کرد: در همین راستا علاوه بر آن، پلاک هایی که واقع در بافت فرسوده هستند طبق طرح تفصیلی دارای کاربری مختلط درون بافتی بوده و در صورت انصراف از تجاری و درخواست طبقه مازاد مسکونی مشمول صد درصد تخفیف خواهند شد.

وی یادآور شد: املاک قولنامه ای در صورت اخذ سند رسمی معافیت ۱۰۰ درصد از بدهی های عوارض نوسازی پرداخت ۵ درصد از سهم سرانه خدماتی ماده ۱۰۱ شهرداری می شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: آئین نامه تشویقی پس از رای موافقت اعضای شورای شهر در جلسه رسمی اجرایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =