منعمی

فاطمه منعمی نقش مواکب و هیآت مذهبی به عنوان مراکز فرهنگی _ مردمی را بسیار مهم خواند و گفت: استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی باعث هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: عزاداری سید الشهداء در لوح شیعیان نگاشته شده است؛ همچنین برگزاری تکایا و مواکب برخاسته از دل عاشقان آن حضرت است.

وی افزود: شهرداری باید با اتخاذ ساز و کاری مناسب مشارکت‌های مردمی را مدیریت کرده تا نحوه همکاری با داوطلبان برپایی مواکب خصوصا در دهه اول صفر مشخص شود.

منعمی بیان کرد: با توجه به اینکه اخذ مجوز برپایی موکب در اختیار دیگر سازمان‌ها و نهادها است لذا در این بین نقش مدیریت شهری و نحوه حمایت از این مراکز باید کاملا شفاف و مشخص باشد تا شاهد برگزاری اربعین باشکوهی باشیم.

وی با انتقاد از مفاد گزارش کار برخی نهادها گفت: شایسته نیست سیاست ها، اجرا و تخصیص بودجه در امور فرهنگی _ مذهبی به دوش مدیریت شهری باشد ولی برخی نهادها از آن به عنوان گزارش عملکرد خود یاد کنند.

منعمی در بخش دیگری از سخنانش به نظام نامه فرهنگی اشاره کرد و افزود: تهیه و تنظیم نقشه راه فرهنگی با پاره ای ایرادات قانونی مواجه است لذا مدیریت شهری با تدبیر مناسب و صرف وقت کافی به رفع ایرادات آن بپردازد تا به مرحله اجرا برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =