حاجی قاسمی

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ماده ۸۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور اظهار داشت: پایگاه رایانه‌ای به منظور اعلان عمومی مصوبات، بخشنامه‌ها و تصمیمات مرتبط با حقوق شهروندی فعال است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج مجتبی حاجی قاسمی با اشاره به اصل شفافیت به عنوان یکی از تکالیف شورای اسلامی شهر اظهارداشت: "سامانه مصوبات" در پنجره اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر به نشانی shora.karaj.ir و در پرتال شهرداری کرج به آدرس karaj.ir فعال است و همواره مصوبات شورا، تذکرات، نطقهای پیش از دستور، لوایح شهرداری و طرحهای شورا به طور کامل مستندسازی و در دسترس عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بر اصل دسترسی آزاد به اطلاعات تاکید دارند لذا همکاران دبیرخانه شورا در جهت ارائه خدمات مناسب و بهنگام تلاش می‌کنند که بر این اساس دسترسی به اطلاعات مورد نیاز مخاطبین در تمام ساعات شبانه روز امکانپذیر است.

دبیرشورای اسلامی شهر کرج، تسریع در ارجاع و اقدام مصوبات و پیگیری هوشمندانه را از پتانسیل‌های سامانه عنوان کرد و اظهار داشت: اطلاعات سامانه مذکور در راستای تحقق مدیریت شهری شیشه‌ای که یکی از اهداف دوره کنونی شورای اسلامی شهر است، همواره بروزرسانی می‌شود و خارج شدن کوتاه مدت سامانه از دسترس صرفا به دلایل فنی و کوتاه مدت بوده است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: هرچند مصوبات شورا، مخاطب خاص خود را دارد اما از آنجائیکه تصمیمات شورا در روند زندگی شهروندان تاثیرگذار است بر اطلاع رسانی عمومی و به موقع تاکید داریم.

شایان ذکر است جهت کسب اطلاعات مورد نیاز از طریق سامانه مصوبات شورا میتوان به پرتال شهرداری به نشانی karaj.ir/portal/home و یا shora.karaj.ir/portal/home رجوع و سپس از آیکون مربوطه استفاده کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =