ایزدیار

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای شهر کرج و مدیریت شهری نیز چون گذشته حامی فناوران و چنین برنامه هایی هست و خواهد بود.  

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ عمار ایزدیار در حاشیه بازدید از نمایشگاه فن بازار و رویداد تا ثریا که به مناسبت هفته فناوری در مرکز آموزش علمی کاربردی قند کرج دایر شده است، اظهارداشت:ایده های خلاق از سوی جوانان این مرز و بوم نه تنها راهی به سوی رسیدن به توسعه پایدار است بلکه نوعی بالندگی و سربلندی برای کشورمان محسوب می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج افزود: بسیاری از این ایده ها قابلیت تجاری شدن  را دارند و ما می توانیم در راستای تولید ناخالص ملی کشور، از محصولات فناور که بر پایه ایده های خلاقانه دانشجویان هستند بهره مند شویم.

ایزدیار خاطرنشان کرد: در همین نمایشگاه مشاهده کردیم درحوزه صنعت، مواد غذایی، فناوری و IT (ساخت پرینترهای سه بعدی) بسیار توانمند ظاهر شدند و طراحی و ایده  های بسیار خوبی را ارائه کردند، همین طور در حوزه هایی که نیاز و ضرورت جامعه امروز در هزاره سوم میلاد جزو کشورهای پیشرو در انقلاب چهارم صنعتی باشیم بخوبی در همین نمایشگاه مشهود بود که  قطع به یقین موجب خواهد شد ما را به نقطه مطلوب یا همان تا ثریا برسیم.

سخنگوی شورای شهر کرج در بخش دیگری ضمن ابراز تشکر از مرکز آموزش بین المللی علمی کاربردی قند کرج یادآور شد: میزبانی این مرکز که بستر چنین رویدادهایی را همه ساله برای بلوغ رشد فکری و خلاقیت دانشجویان و فناوران فراهم می آورد جای تقدیر و تشکر دارد.

ایزدیار با بیان اینکه دانشجویان ما در این برهه زمانی به بلوغ، بالندگی و خلاقیت رسیده اند، تصریح کرد: این یعنی بروز و ظهور کامل استعدادهایی است که قرار است سرنوشت آینده توسعه کشور را با آن رقم زد و نشان داد حلقه وصل دانشگاه و صنعت علی رغم نازکی آن، هنوز پاره نشده است.  

وی افزود: باید تلاش کرد این رشته اتصال جامعه و صنعت روزبه‌روز مستحکم تر و پایدارتر شود به همین سبب شورای شهر و مدیریت شهری نیز همچون گذشته که بسترساز برنامه هایی از این دست می باشند نیز حامی فناوران و چنین برنامه هایی هست و خواهد بود.  

ایزدیار در بخش دیگری نگاه خود را به نقش اساسی مراکز مشاوره و کارآفرینی در راستای هدایتگری جوانان خلاق و فناوری های نوپا، معطوف کرد و اذعان داشت: زمانی که مراکز دانشگاهی  بستر چنین برنامه هایی را فراهم می کنند و بالطبع مدیران حوزه صنعت نیز در این برنامه ها حضور می یابند و از سویی مراکز مشاوره ای حضور دارد در واقع  رویدادهایی از جنس فناوری و ایده ها، به توازن مناسبی می رسد. همین تجمیع درست، نقطه عطف و وصل می شود.  

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: لذا با همین انسجام می توان تراز رویداد، نمایشگاه یا هر چیز دیگر را، سنجید چرا که مشاوره می تواند وزنه و پتانسیل بالایی برای هر رویدادی داشته باشد. به نظر لازم است تا فناوران را  برای رسیدن به نتیجه بهتر و دست یابی به مسیری کوتاه تر و مثمرثمرتر، به سوی این مراکز سوق داد.  

وی تاکید کرد: ما امروز در مقابله با جنگ هیبریدی قرار داریم که یک پایه آن اقتصاد است اگر می خواهیم در مبارزه جنگ اقتصادی ایران پیروز میدان باشد، چاره ای جز حمایت و تجاری سازی  این ایده ها نیست.

منتشر شده در تاریخ ۶ آذر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =