بازدید خلیلی اردکانی از آرامستان

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج از ارتقای شاخص های خدمت رسانی در سازمان مدیریت آرامستانها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدحسین خلیلی اردکانی با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در راستای وظایف نظارتی بنده بازدید سرزده ای از سازمان آرامستان‌ها و مجموعه گلزار شهدای بهشت سکینه (س) داشتم و ضمن اطلاع از عملکرد و اقدامات این سازمان، از پروژه های در دست اقدام نیز بازدید کردم و باید گفت که با بهره برداری از طرح های نیمه تمام، شاخص های خدمت رسانی به مراجعین ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: پزشکی قانونی که یکی از مراحل اداری صدور مجوز دفن اموات باید در آنجا انجام شود، قبلا در فضایی نامناسب مستقر بود که با پیگیری های صورت گرفته ساختمانی به مساحت ۲۰۰ مترمربع برای استقرار همکاران پزشکی قانونی در حال احداث است که مراحل نازک کاری را پشت سر می گذارد و (طبق وعده داده شده) طی یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. البته تجهیز و خریداری لوازم اداری بر عهده سازمان متبوع است. 

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر دو کار اساسی توسط سازمان مدیریت آرامستانها کلید خورده که یکی پروژه احداث خانه سلامت است، این مرکز با هدف ارائه خدمات رایگان درمانی و روان شناسی و همچنین استقرار اورژانس احداث می شود و تاکنون بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پروژه دیگر احداث خانه مادر و کودک با هدف کنترل حضور کودکان در مراسمات تدفین و حفاظت از روح و روان آنها در برابر آسیب های روحی و روانی ناشی از دقایق احساسی خاکسپاری اموات است. البته ادامه و تکمیل این دو پروژه با استفاده از ظرفیت های خیرین صورت می گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: سازمان آرامستان‌ها علاوه بر ساماندهی و نوسازی خودروهای حمل جنازه (با قدمت بالای ده سال) و خریداری و تجهیز ۱۵ دستگاه خودرو، همچنین برای انتقال پیکر متوفیان از مقابل غسالخانه تا قطعه محل دفن از خودروهای برقی استفاده می کند که اقدامی سازگار در جهت کاهش آلودگی هوا و صیانت از محیط زیست است.

خلیلی اردکانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث ساختمان نمازخانه و وضوخانه با معماری ایرانی – اسلامی در مجاورت ساختمان معراج، پیشرفت فیزیکی آن را بالای ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه طبق وعده داده شده در تابستان ۹۸ به بهره برداری می رسد و به منظور استفاده مراجعین جهت اقامه فریضه نماز استفاده می شود.

احداث استخر ذخیره آب و نیروگاه خورشیدی؛ اقداماتی متفاوت

وی با اشاره به اجرای عملیات محوطه سازی در مجاورت سالن معراج که طبق اظهارات مسئولان ذیربط طی سه ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه با هدف ایجاد فضای مناسب تر برای اقامه نماز میت و همچنین انتظار مراجعین در زمان انجام مراحل تکفین اجرایی شده است که اکنون با پیشرفت فیزیکی بالا در حال انجام می باشد.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج همچنین از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی پروژه احداث سایت فضای سبز و محوطه سازی اطراف میدان معراج خبر داد و تاکید کرد که با اتمام عملیات اجرایی این پروژه شاهد ارتقاء سیمای محیط در آرامستان بهشت سکینه (س) و ایجاد آرامش بیشتر در مراجعین خواهیم بود. علاوه بر این، کاشت هزار و ۲۰۰ اصله درخت، گلکاری و توسعه فضای سبز در ورودی ها و خروجی های سازمان اجرایی شده است

خلیلی اردکانی بیان داشت: همچنین سازمان مدیریت آرامستان‌ها در نظر دارد پروژه ای با مشارکت سرمایه گذار خصوصی را اجرایی کند که در آن نمایشگاه، محل فروش سنگ قبر، تاج گل، خدمات مداحی، فروشگاه و سالن تشریفات و غیره در نظر گرفته شده است و در نهایت به تکریم مراجعین و بهبود خدمت رسانی می انجامد و درآمدزایی را نیز به دنبال دارد.

وی اقدامات سازمان مدیریت آرامستان‌ها در استقرار میزخدمت و حضور نمایندگانی از ثبت احوال، پزشکی قانونی و پست به منظور تسریع در طی پروسه دفن اموات را قابل تحسین ذکر و خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهروندان به صورت غیرحضوری قادر به اطلاع از محل دفن متوفیان و سایر اطلاعات هستند و امکان گزارش گیری های متعددی به صورت الکترونیکی برای آنها مهیا شده است. 

این مسئول همچنین از احداث ذخیره آب به منظور ذخیره آبِ بارندگی ها و استفاده از آن جهت آبیاری فضای سبز و احداث نیروگاه خورشیدی به منظور استفاده بهینه از انرژی های نو و صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه ها به عنوان دیگر اقدامات قابل دفاع سازمان مدیریت آرامستانها یاد کرد و گفت که دیگر بخش های مدیریت شهری کرج نیز باید به دنبال تحولات اساسی باشند.

این مسئول در پایان ساماندهی ورودی و خروجی های گلزار شهدای بهشت سکینه (س) با همکاری شهرداریهای کرج و کمالشهر را از برنامه های آتی سازمان مدیریت  آرامستان‌ها اعلام کرد و گفت: در گزارشی که توسط مدیرعامل سازمان ارایه شد، اشارات خوبی به تعلق مزایای مشاغل سخت و زیان آور به کارکنان برخی از بخش های گلزار شهدای بهشت سکینه (س)، جمع آوری متکدیان و دوره گردها از آرامستان و همکاری با تشکل های مردم نهاد و سازمان های خیریه صورت گرفت که امیدواریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =