1

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از وجود ۶۳ محله بافت فرسوده در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در جلسه شورای معاونین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اینکه مصوبه تشویقی برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به مناطق دهگانه کرج ابلاغ شده، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳ محله بافت فرسوده در کرج شناسایی شده که همه آنها مشمول این بسته‌های تشویقی می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه بیش از هزار هکتار بافت فرسوده مصوب این محلات وجود دارد که نیازمند بهسازی و احیاء هستند، گفت: بیش از یک سوم جمعیت کرج در این مناطق زندگی می‌کنند که همین امر ضرورت احیای این بافت‌ها را دو چندان می‌کند.


این مسئول با بیان اینکه متاسفانه اغلب واحدهای مسکونی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند ریزدانه هستند، گفت: برای ترغیب مالکان این واحدها به ساخت، امکان تجمیع آنها با شرایط ویژه و در قالب بسته‌های تشویقی خاص فراهم شده است.


وی افزود: علاوه براین، شهرداری کرج از ورود سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌هایی جهت احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده استقبال می‌کند و شرایطی استثنایی برای آنها در نظر گرفته است.


سعیدی کیا توضیح داد: در راستای اجرای آیین نامه جامع تشویقی نوسازی، بهسازی و بازآفرینی در بافت‌های فرسوده، سازندگان می‌توانند از بسته‌هایی چون تخفیف تا سقف صد درصد عوارض صدور پروانه و تراکم تشویقی برخوردار شوند.

منتشر شده در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =