حسین محمدی-رییس کمیسیون محیط زیست وخدمات شهر

نتایج مطالعات نشان داده متاسفانه ۹۰ درصد آلودگی هوای کرج ناشی از منابع متحرک شامل خودرو، ناوگان حمل و نقل عمومی و فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی در نوزدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج که با حضور اعضاء کمیسیون برگزار شد به ارائه نتایج مطالعه و تهیه برنامه راهبردی عملیاتی کاهش آلودگی هوای کرج اشاره کرد و اظهار داشت: حمل و نقل عمومی سالم و با کیفیت یکی از عناصر زیرساختی هر کلانشهری محسوب می شود، عنصری که می تواند سلامت زندگی، کیفیت خدمات، کاهش ترافیک و فرهنگ سازی کاهش استفاده از خودروهای شخصی و سرعت در جابه جایی را به همراه داشته باشد.

این مسئول افزود: وظیفه شهرداری است تا بستر مناسبی را برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش زمینه فعالیت آنها فراهم کند بر این اساس الزام نصب کاتالیزوردر تاکسی ها، نصب فیلتر جذب دود در اتوبوس ها، جوان سازی ناوگان بخش خصوصی را بایستی دراولویت اجرای این طرح قرار داد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با بیان اینکه ناوگان بخش خصوصی به سن فرسودگی رسیده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد سیستم حمل و نقل عمومی پیر و فرسوده شده و نیاز به جوانسازی دارد.

محمدی بیان کرد: وضعیت حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا همواره دغدغه اصلی مسئولان و نیز اعضای شورای شهر کرج بوده در این راستا انتظار داریم دستگاههای دیگر در چارچوب نتایج مطالعات در کاهش آلودگی هوا گام بردارند.

وی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد نتایج مطالعه و تهیه برنامه راهبردی عملیاتی کاهش آلودگی هوا توسط مشاور طرح به صورت میان مدت ،کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم و در صحن علنی شورای اسلامی شهر پس از ارائه تصویب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =