نبیونی

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور مشارکت‌های شورای شهر کرج از شهرداری خواست کتاب تاریخ بلدیه کرج را به‌عنوان سندی رسمی تهیه و تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، محمد نبیونی اظهار کرد: تهیه و تدوین این کتاب باهدف ثبت تاریخ شهرداری انجام می‌شود در این پروژه لایه‌های آماری و اطلاعاتی تاریخ بلدیه کرج با تکیه‌بر وقایع، رخدادها و حوادث و نیز با تکیه‌بر گفت‌وگو با افرادی که در تأسیس آن اثرگذار بوده‌اند، انجام ‌و خروجی آن درنهایت در قالب یک کتاب منتشر شود.

وی بابیان اینکه  اسناد و مدارک تاریخی به‌عنوان بخش مهمی از یادواره‌ها و خاطرات مشترک مردم یک ملت، نقش مهمی در حفظ هویت دینی، ملی و فرهنگی، حال و آینده یک جامعه دارند، افزود: این پدیده‌ای جالب است که می‌توان به شناخت وضعیت تاریخی گذشته این سازمان و نهادها و به‌ویژه در برنامه‌ریزی‌های آینده این مراکز کمک کند.

نبیونی گفت: کلان‌شهر کرج نمونه‌ای شاخص از هنر و تمدن ایران اسلامی رشد یافته در هزار و توی روح صبور هنرمندانی است که این شهر را در اوج ترسیم کردند.

وی تأکید کرد: از این منظر باید در ابتدا کرج را در آیینه تمام نمای اسناد، بیشتر شناخت اسنادی که روایتگر وقایع و اتفاقات دیرین هستند؛ روایتگر شهر، کالبد شهر، طبیعت و هر آنچه در زندگی انسان‌ها تأثیر داشته و روزگارشان را متحول کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: اسناد همچون شاه‌راهی روشن ما را یاری می‌کند در شناسایی زوایای پنهان شهرمان، زوایایی که در پس اسناد اداری، مقالات، گزارش‌ها و... هرکدام به‌گونه‌ای جلوه‌گری می‌کنند و ما را یاری می‌کند تا بتوانیم مسیر آینده شهر را روشن و شفاف‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =