جلسه 10

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خواستار افزایش بودجه فرهنگی برای توسعه هرچه بهتر این حوزه شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، حجت الاسلام علیرضا سعیدی در نطق پیش از دستور دهمین جلسه رسمی شورا که عصر یکشنبه برگزار شد، اظهار کرد: از کرج به عنوان شهر آسیب دیده در حوزه فرهنگ یاد می شود و بارها شاهد اتفاقات نامبارکی در این شهر بوده ایم.

وی اضافه کرد: مسئله فرهنگ بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و فرموده اند فرهنگ مانند هوا و اکسیژن است .

عضو شورای شهر کرج افزود: انتظار می رود که در شورای ششم این مسئله به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: متاسفانه امروز هنرمندان به لحاظ اقتصادی به قدری آسیب دیده اند که به جای تولید آثار فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری برای کسب درآمد به مشاغلی ماننده مسافرکشی روی آورده اند که مایه شرمسازی است که نمی توانیم هنرمندان را آن‌چنان حمایت کنیم که آثار فاخر و اثرگذاری برای جامعه داشته باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه شهر کرج فاقد فضای مناسب برای ارائه آثار فاخر هنرمندان است، گفت: حتی یک گالری و یک سالن استاندارد در این کلان‌شهر نداریم.

وی گفت: اکنون یکی از دغدغه‌های هنرمندان وضعیت تئاتر شهر است که بسیاری از هنرمندان را دچار آسیب کرده است .

وی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج خواست تا در متمم بودجه مشکلات هنرمندان دیده شود و اصلاحیه ای در بودجه فرهنگی شهر برای این قشر  صورت بگیرد.

سعیدی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرج چهار هزار و ۴۰۰ میلیاردی دارد، گفت: بودجه فرهنگ این کلان‌شهر ۷۰ میلیارد تومان دیده شده که رقم بسیار کمی است و می بایست در شورای ششم این رقم با اهتمام فرهنگی که آمده اصلاح شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج یکی از مشکلات جدی در حوزه فرهنگ را نبود نیروهای متخصص در این حوزه دانست و گفت: براساس بررسی هایی که صورت گرفته نیازمند اندیشمندانی در این حوزه هستیم تا بتوان سیاست گذاری فرهنگی را به نحوی مناسب با فضای موجود شهری رقم زد .

سعیدی تاکید کرد: این سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها به کمک اندیشمندان صورت می پذیرد .

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی کلان‌شهر کرج امروز به لحاظ بودجه و اقتصاد ورشکسته اند و شیوع کرونا سبب شده حتی نتوانند اجاره بهای فضا را تامین کنند .

سعیدی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران از حداقل حقوق خود که بیمه باشد، برخوردار نیستند، افزود: شهردار کرج در متمم بودجه این مسئله را لحاظ کند، مسئله ساماندهی مراکز فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: امروز موسسات فرهنگی کرج با چالش کمبود فضا مواجه هستند در حالی که فرهنگسراهای شهرداری کرج از نبود برنامه رنج می برند.

وی گفت: در صورتی که شهرداری کمک کند و هم افزایی بین دستگاه های مختلف انجام شود، اتفاقات خوبی رقم می خورد.

وی گفت: می بایست از مراکزی مانند مساجد هیات های مذهبی و موسسات خصوصی برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده شود.

سعیدی تاکید کرد: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم یک برنامه مدون و جامع در حوزه مناطق داشته باشیم .

وی همچنین افزود: منطقه محروم اسلام آباد کرج  از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار نیست حتی در این منطقه ۱۰۰ متر بوستان وجود ندارد که تعدادی افراد بزرگسال بر روی نیمکت استراحت کنند.

وی گفت: محرومیت زدایی از اقداماتی است که شهردار کرج می بایست در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که این موضوع بارها در شورای ششم تذکر داده شده و اکنون فرصت مناسبی برای توزیع امکانات و خدمات برای مناطق محروم است.

سعیدی تاکید کرد: مناطق برخوردار کلان‌شهر کرج اجازه بدهند قدری مناطق محروم تنفسی در این دوره داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم اعضای شورای شهر کرج برای رفع مشکلات مناطق محروم برنامه مدونی را در دستور کار قرار دهند، همانطور که طرح تفصیلی در حوزه شهرسازی داریم در این بخش نیز  بر اساس برنامه ریزی اقدامات موثری صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =