قهرمانی

عضو شورای شهر کرج گفت: در راستای تقویت و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد پیشنهاد می‌شود کمیته تخصصی حمایت از سمن‌ها تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، مریم قهرمانی صارم در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج بابیان اینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین مسئولین و عموم مردم هستند، اظهار کرد: سمن‌ها پل ارتباطی بین مسئولان و عموم مردم هستند و به خاطر تماس رودررو با مردم و ارتباط با مسئولان می‌توانند نقش مؤثری در تحقق اهداف و دغدغه‌های مردم‌دارند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در اموری مانند فعالیت‌های امدادی، رفاهی، مذهبی و خیریه، خدماتی، درمان، هنر و حرفه‌ها، مطبوعات، زنان، جوانان و محرومان  فعالیت دارند ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود شهرداری برای حمایت و تقویت این نهادها کمیته تخصصی سمن‌ها را تشکیل دهد تا خلأ شورایاری‌ها نیز پر شود.

عضو شورای شهر کرج به‌ضرورت تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: سمن‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین سازمان‌های محلی مردمی دارای ظرفیت‌های بالقوه و مهمی در هم‌افزایی و ترغیب شهروندان به مشارکت در امور شهری دارند هرچقدر نقش سمن‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در توسعه شهری بیشتر باشد، به همان میزان مسائل اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و حتی کالبدی و اقتصادی در شهر باکیفیت بهتری مدیریت خواهد شد.

قهرمانی صارم یادآور شد: تخصصی بودن از ویژگی‌های بارز سمن‌ها به شمار می‌رود و از دل مردم برآمده‌اند و بنابراین به دنبال حل اصولی و منطقی معضلات شهری بوده و شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهر را بر اساس استانداردهای آن مطالبه و پی‌گیری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =