قهرمانی

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای آئین نامه تشویقی نوسازی وبهسازی بافت های فرسوده مبنی بر اعطای یک طبقه مازاد بر ضوابط به املاک واقع در بافت‌های فرسوده با مصوبه شورای شهر کلیه هزینه‌های ناشی از اعطای طبقه مازاد با تخفیف ۱۰۰% محاسبه می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج مریم قهرمانی صارم در خصوص لایحه شهرداری در راستای تکمیل آئین نامه تشویقی نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر کرج اظهارداشت: شهرداری کرج به منظور بهبود شرایط موجود در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر کرج و حل معضلات نا ایمن بودن ساختمان ها اقدام به تهیه آئین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده شهر کرج نموده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: در همین راستا پیرو لایحه ارسالی شهرداری درخصوص آئین نامه مذکور و با عنایت به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری درخصوص سیاست ها و ضوابط تشویقی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و ترغیب متصرفین املاک قولنامه‌ای به اخذ سند آئین‌نامه صدرالاشاره اصلاح گردیده است.

قهرمانی صارم اذعان کرد:بر این اساس املاک قولنامه‌ای دارای سابقه اعیانی قبل از سال ۱۳۷۰ واقع در بافت فرسوده و در راستای اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها مشمول تخفیف و کاهش سهم سرانه خدماتی از ۴۳.۷۵% به ۲۵% می شوند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: لذا با عنایت به مراتب صدرالاشاره و به منظور بهره‌مندی متصرفین املاک قولنامه‌ای واقع در بافت فرسوده پیشنهاد آئین نامه مذکور اصلاح شد.

قهرمانی تاکید کرد: برابر لایحه ارسالی به شهرداری کرج مصوب شد تا نسبت به اعمال تغییرات پیشنهادی و تکمیل آئین نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت های فرسوده شهر کرج اقدام نماید که در کمیسیون با قیود ذیل با لایحه شهرداری موافقت و سپس در جلسه رسمی مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شد پلاکهای واقع در بافت فرسوده که طبق طرح تفصیلی دارای کاربری مختلط درون بافتی می باشند، در صورتی که از تجاری انصراف و طبقه مسکونی مازاد درخواست نماید، کلیه هزینه های ناشی از اعطای طبقه مازاد مسکونی با تخفیف ۱۰۰% محاسبه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =