خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: طرح امحاء حیوانات موذی و طعمه‌گذاری موش در میدان کرج تا میدان شهدا انجام شد.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: یکی از مسائلی که توسط شهروندان در سامانه ۱۳۷ مطرح می‌شود مربوط به وجود حیوانات موذی در مناطق مختلف شهری است.


وی افزود: امحا کامل موش در سطح کلانشهر کرج نیاز به تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری دارد.


به گفته این مسئول، طرح امحای حیوانات موذی و طعمه‌گذاری موش در میدان کرج تا میدان شهدا به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج انجام شد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه مبارزه و امحا با موش‌ها یک سیستم همکاری چند جانبه لازم دارد، ادامه داد: از آنجایی که فراهم شدن شرایط زیستی موش شامل آب، غذا و پناهگاه موجب افزایش روز افزون جمعیت این گونه می‌شود.


خسروی گفت: مهمترین مسأله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است، در غیر این صورت طعمه‌گذاری کاری بیهوده و بدون نتیجه‌ای است.


وی یادآور شد: چند نکته حائز اهمیت وجود دارد که شهروندان باید در نظر داشته باشند و آن اینکه از بین بردن کامل موش‌ها امری غیر ممکن و برای اکوسیستم مضر خواهد بود و کنترل صحیح زندگی حیوانات در زیست شهری به عهده‌ی یک مجموعه نیست و زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگ شهروندی نقش بسیار مهمی دارد.


این مقام مسئول بیان داشت: سازمان مدیریت پسماند در زمینه کنترل جمعیت موش، ضمن طعمه‌گذاری، اقداماتی برای فرهنگسازی عمومی دارد که طی سال جاری با حضور کارشناسان در محلات به اجرا در خواهد آمد.


منتشر شده در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =