آسمان نما

معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: مرکز علمی آسمان نما و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی، اولین مرکز تخصصی نجوم استان البرز آماده میزبانی از عموم شهروندان، دانش‌آموزان، مدارس و ارگان‌ها است.

امیر اشتری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: مرکز علمی فرهنگی آسمان نما علاوه بر ساختار تخصصی نجوم، به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا از شهر کرج، به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد می‌شود و آماده میزبانی از عموم شهروندان است.


وی افزود: مرکز علمی آسمان نما و رصد خانه خواجه نصیرالدین طوسی اولین مرکز تخصصی نجوم استان البرز با مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از سال ١٣٨۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: این مرکز دارای بخش‌های آمفی تئاتر برای پخش فیلم، ترازوهای نجومی، تلسکوپ برای رصد روز و شب و اجرام آسمانی و کتابخانه تخصصی و گالری عکس است.

به گفته اشتری، مرکز علمی آسمان نما دارای برنامه‌ها و کلاس‌های متعدد بوده و در تمامی ایام سال میزبان عموم شهروندان، مدارس و دانش‌آموزان و ارگان‌ها خواهد بود.


وی در ادامه اضافه کرد: دوره‌های آموزشی نجوم از مقدماتی تا پیشرفته از۵ سال به بالا، عکاسی نجوم، رباتیک، دوره‌های رایگان آتش نشان داوطلب، همایش‌های رایگان، سه شنبه‌های سینمایی رایگان و جشن‌های شاد از برنامه‌های متعدد این مرکز است.

شایان ذکر است تمامی مدارس شهر کرج برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت بازدید علمی از مرکز تخصصی نجوم آسمان نما می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۱۵۸۳۶ تماس حاصل کنند.

تسخیر قلمرو ستاره ها در آسمان نما کرج



منتشر شده در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =