چپردار

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج گفت: در حوزه مدیریت شهری و شورای شهر پسماند اولین مؤلفه مؤثر در آلایندگی و هوای پاک است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ جواد چپردار در همایش روز هوای پاک که در مرکز همایش‌های شهدای پردیس کرج برگزار شد، اظهارداشت: بخشی از تصمیم‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های ما در حوزه محیط زیست در شورای شهر و مدیریت شهری، بر مبنای ارتباطات، انتقادات و پیشنهاداتی است که گروه‌های مردمی در این حوزه ارسال می‌کنند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج تصریح کرد: معمولاً همه نگاه‌ها در زمینه آلایندگی و هوای پاک متمرکز بر ترافیک است اما مؤلفه‌های مؤثر دیگری هم در تأمین هوای پاک وجود دارند.  

چپردار اذعان کرد: اولین مؤلفه مؤثر در آلایندگی و هوای پاک در حوزه مدیریت شهری و شورای شهر پسماند است. تولید و مدیریت زباله یکی از چالش‌های همه کلانشهرهای دنیا و کشور ما به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تولید روزانه حدود ۸۰۰ تن زباله در کرج و حدود یک هزار و ۵۰۰ تن زباله خانگی در استان البرز بیان کرد: نوع مدیریت پسماند و بازیافت، تفکیک، انباشت و دفن آن می‌توانند موجب آلایندگی در محیط زیست و هوا شود. اصلی ترین سیاست ما در مدیریت شهری تفکیک زباله از مبدا است.

چپردار خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی سازمان پسماند، معاونت خدمات شهری و مناطق مجاب شده‌اند که در سال‌های جاری و آینده مراکزی را برای تشویق به بازیافت زباله از منازل ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: اولین وظیفه ما به عنوان سیاست گذاران فرهنگ سازی برای کاهش تولید زباله، اصلاح تفکیک و جمع آوری زباله و بازیافت صحیح آن است و سیاست ما در مدیریت زباله در سال گذشته راه اندازی یک خط کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن زباله در روز بود که در بودجه سال آینده نیز پیش بینی شده که دو خط تولید زباله با همین ظرفیت ایجاد شوند.

ضرورت حفظ و گسترش فضای سبز در جهت تأمین هوای پاک
 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بدترین نوع مدیریت زباله، زباله سوزی است که این امر در برنامه و سیاست شورای ششم و مدیریت شهری نیست، بر ضرورت توجه به حفظ و توسعه فضای سبز تاکید و عنوان کرد: میزان سرانه فضای سبز عمومی کرج از ۱۳ تا ۱۶ و نیم مترمربع مطرح شده است.

چپردار افزود: یکی از تکالیف ما حفظ و گسترش فضای سبز و آثار آن در آلایندگی و ایجاد هوای پاک است و در شورای ششم حوزه عمران و ترافیک موظف شده‌اند برای هر پروژه عمرانی پیوست زیست محیطی ارائه دهند.

وی بیان کرد: در سال گذشته شورای شهر و مدیران شهرداری تصمیم گرفتند که در هر ۱۰ منطقه شهر کرج پارک‌های محله‌ای احداث شود که در این راستا ۳۲ پارک ساخته شد؛ در سال جاری به دنبال این هستیم که ۲۰ هکتار دیگر پارک مرکزی و موضوعی در حوزه کودک، خانواده و ترافیک به سرانه فضای سبز شهر افزوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =