آوازه سازی هوشمند شهر کرج

رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج گفت: ذات حقیقی برندسازی اتصال ارزش های تاریخی گذشته به زمان حال و خلق ارزش هایی جدید است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد رسولی در بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی افزود: هویت شهری و برندسازی ارتباط بلافصلی با یکدیگر دارند که در واقع برندینگ زمان حال را به گذشته شهر وصل می کند.
وی افزود: دستیابی به نشانه یا شاخصی که به عنوان برند شهر شناخته شود، بدون مطالعه پیشینه و روند شکل گیری شهر و بافت جمعیتی و تنوع قومیت ها و خُرده فرهنگ های آن شدنی نیست و اگر تصور می کنیم که برند یک هویت خلق الساعه است که به شهر پیوست و دوخته می شود، این چنین نیست و موارد بسیاری داشته باشیم که برندهای فاقد پیوست های مطالعاتی به شکست منتهی شده اند.
رسولی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از سرانه ها و زیرساخت های خدماتی در کرج به درستی شکل نگرفته و توسعه شهری عقیمی را تجربه نموده است، ادامه داد: باید گفت که برندسازی هم اقدامی زیربنایی و زیرساختی است و خلق الساعه نمی توان هویتی را به شهر الحالق نمود و باید ارزش هایی وجود داشته باشد که از گذشته تاریخی به امروز رسیده و در نهایت ارزش های جدیدی خلق کند.
این مسئول همچنین گفت: نشست های تخصصی برای حصول نتیجه لازم باید استمرار داشته باشد و یقیناً این مباحث به پختگی طرح کمک مضاعفی می کند. مشاور طرح باید با افراد بومی نیز ارتباطات وسیعی برقرار کند و از آنها پیرامون ارزش های تاریخی و نشانه ها و رسومات قدیمی پرسشگری نماید تا بتوانیم به یک برند قابل قبول در مقطع زمانی کنونی برسیم. 
رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج در پایان با تاکید بر اینکه معاونت های شهرسازی و فرهنگی باید از طریق تعامل با یکدیگر طرح برندسازی شهری را پیش ببرند، عنوان کرد: این مهم نیازمند شبکه سازی مطالعاتی و انسانی است و کلیات طرح باید در اختیار گروه های مشارکت جوی مردمی و مدنی قرار گیرد تا آنها به مقبولیت بیشتر طرح کمک کنند. در هر حال امیدواریم خروجی کار قابلیت اجرایی داشته باشد و همچون بسیاری از طرح های پژوهشی بایگانی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =