عباس زارع- رییس شورای اسلامی شهر کرج

باید با تمام ‌توان شهرداری را از حالت سنتی خارج و به سمت شهر هوشمند هدایت کنیم تا شاهد استقرار سیستم مجازی در تمام مناطق شهرداری شویم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، عباس زارع در نطق پیش از دستور یکصد و نود و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر از شهردار منطقه ۹ و کارکنان این منطقه در پیشتازی اجرای شهرداری هوشمند و مجازی اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی شورای اسلامی شهر در سال ۹۸ موضوع شهرداری مجازی و الکترونیکی شدن خدمات شهرداری است که خوشبختانه طی چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده و مورد تاکید شهردار است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از دست آوردهای دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج استقرار کامل سیستم شهر الکترونیک و شهرداری مجازی می باشد، تصریح کرد: امیدواریم منطقه ۹ شهرداری کرج الگویی برای سایر مناطق در راستای شهرداری الکترونیک و کاهش مراجعات شهروندان و رقابت سازنده در بین سایر مناطق شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به رقابت سازنده در توسعه  این سیستم در سایر مناطق عنوان کرد: اقدام شایسته ای که در طبقه همکف منطقه ۹ صورت گرفته هزینه چندانی نداشته ولی موجب افزایش رضایت قابل توجهی از شهروندان شده است حتی در وضعیت بیماری کرونا ویروس نیز سطح سلامت کارکنان منطقه و ارباب رجوعان را نیز افزایش داده است.

زارع از معاونت شهرسازی، سازمان فاوا در خصوص اجرای طرح شهرداری الکترونیک تشکر کرد و افزود: برخی از مناطق شهرداری اقدامات شایسته در راستای شهرداری الکترونیک انجام داده اند اما متاسفانه برخی به این موضوع بسیار مهم بی توجه هستند و امورات خود را به صورت سنتی انجام می دهند در این راستا از شهردار خواستارم این موضوع که یکی از اولویت های شورا است به صورت ویژه پیگیری و از مدیران که به صورت جدی در حال اجرا هستند ویژه تقدیر شود و مدیرانی که حرکتی در این راستا انجام نداده اند تذکر دهند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ان شالله امسال بتوانیم به صورت کامل ارائه خدمات در تمامی مناطق شهرداری را به صورت الکترونیک انجام دهیم.

باغ آلبالو تعیین تکلیف شود 

وی در بخش دیگری از سخنانش  به چند توافق کلان نیمه کاره از دوره های پیشین شورای شهر اشاره کرد و افزود: باغ آلو در منطقه ۳ شهرداری کرج از دوره گذشته مطرح و هنوز به سرانجام نرسیده و باغ رها است ان شاء لله با پی گیری شورا و شهرداری در این دوره به نتایج خوبی در خصوص این باغ برسیم.

زارع تاکید کرد: شهرداری کرج سالهاست که در طی مراحل توافق بر سر کارخانه جهان چیت با بنیاد مستضعفان است تا قسمت قابل توجهی با تملک در اختیار شهرداری قرار بگیرد و به صورت فوری برنامه ریزی شود.
 

وی بیان کرد: از شهردار درخواست دارم تا با اولیاء بنیاد هماهنگ و توافق کند، این توافق کلیدی و اساسی می تواند در توسعه خدمات شهر تاثیر بسزایی برای شهر داشته باشد و شهردار گزارشی از آن را به شورای شهر ارائه کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج به بازدید از سطح منطقه ۳ شهرداری کرج با حضور فرج اله ایلیات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد و افزود: طی بازدید از این منطقه اهالی شهرک کیانمهر گله مند ازخدمات رسانی و شهرک ساز بودند در این راستا از شهردار درخواست داریم جلسه ای با متولیان بنیاد و شهرک ساز برگزار تا مشکل شهروندان مرتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =