سلیم نژاد

اربعین، رمز ماندگاری نهضت پُربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست، اربعین مشعلی از واقعیت های تاریخی و مظلومیت های اهل بیت و سندی از سُرخی پرچم های همیشه برافراشته کربلای معلی می باشد که هرگز خاموش نخواهد شد!

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، اربعین روزی است که پرچم سرخ پیام شهادت کربلا به دست قافله سالار کربلا حضرت زینب کبری (س) برافراشته شد، تا نهضت سرخ حسینی جاودانه بماند. اربعین نقطه عطفی در تاریخ تشیع و دین اسلام است که امروزه راهپیمایی این روز آوازه جهانی یافته و لرزه به اندام دشمنان می افکند، افسوس که امسال کرونا این توفیق را از ما گرفت!

آری؛ در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) همه ساله حرکت پیاده خیل عظیم مشتاقان آن بزرگوار یکی از جلوه‌های بسیار زیبای اربعین حسینی را به نمایش می گذاشت که حماسه‌ای وصف ناشدنی و منظره‌ای درک ناشدنی را می‌آفریند تا علاوه بر حضور پرشور در این مراسم معنوی که نمایشگر اقتدار اسلام و مسلمین است، پیام مهم عاشورا را که همانا شهادت، استقامت و پایداری است به گوش مستکبران و دشمنان اسلام و قرآن برسانند.

سال گذشته همزمان با ایام اربعین حسینی همراه با تعدادی از همکارانم بازدید و رصدی از روند انتقال و خدمات رسانی به زوار در موکب امام علی (ع) و محل استقرار نیروهای شهرداری و محل پارکینگ اتوبوس های خدمت دهنده به زائرین داشتیم اما امسال با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس، راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی به دستور ستاد مقابله با کرونا لغو و برگزاری آیین های اربعین در منازل مردم با شعار «هر خانه یک حسینیه» با حضور اعضای خانواده و روحانیون برگزار خواهد شد.

اینجانب با تسلیت اربعین حسینی و با آرزوی قبولی عزاداریهای همه سوگواران بویژه مردم شریف شهرستان کرج، امید آن دارم همواره رهروان راستین و صدیق آن امام بزرگوار در تمامی عرصه های زندگی باشیم و با کنترل و مهار کرونا در سالهای آتی این راهپیمایی وحدت آفرین و انسجام بخش باشکوه تر از گذشته برگزار شود و بتوانیم سریع تر و با اشتیاق تمام به پابوس امام عزیزمان مشرف شویم.

اکبر سلیم نژاد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =