حاجی قاسمی

عصو شورای اسلامی شهر کرج: بهترین راه حل برای رفع مشکلات پارکینگ ها مدیریت واحد است، وقتی مدیریت و نطارت بر پارکینگ ها بر عهده یک سازمان باشد پارکینگ های مجاز از غیرمجاز نیز تفکیک می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی حاجی قاسمی در چهل و ششمین جلسه کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری، اظهار داشت: حضور خودروها در برخی از خیابان های پرتردد شهر، پارک خودروها را با مشکل مواجه می کند و این امر موجب می شود در برخی از قسمت های شهر افرادی با در دست داشتن قبض و اخذ وجه از شهروندان آن ها را به داخل پارکینگ هدایت کنند.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط شهر کرج پارکینگ هایی به چشم می خورند که برای خودروها، از همشهریان ورودی دریافت کرده و به ازای آن به مشتری قبض تحویل می دهند، در حالی که مشخص نیست متولی اصلی این موضوع کدام سازمان است؟

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: تنوع پارکینگ های سطح کلانشهر کرج به اندازه ای است که به سادگی نمی توان آن ها را از یکدیگر تفکیک کرد و نکته مهمتر این است که مشخص نیست این پارکینگ ها زیر نظر کدام سازمان فعالیت می کنند؟ آیا به صورت مجاز و قانونی فعالیت دارند؟ چه سازمان یا ارگانی باید بر عملکرد این پارکینگ ها و نرخ ‌گذاری آن ها نظارت ‌کند؟

حاجی قاسمی افزود: شاید بهترین راه حل برای رفع این مشکلات و جلوگیری از سوء استفاده از این موضوع این است که باید مدیریت و نظارت بر پارکینگ ها بر عهده یک سازمان باشد و یا در غیر این صورت مسئولان پارکینگ ها موظف شوند با نصب تابلویی در ورودی پارکینگ وابستگی سازمانی آن را به ارگان مربوطه مشخص کنند.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شکایت و اعتراض شهروندان به خاطر عدم نرخ یکسان پارکینگ ها در شهر، تاکید کرد: بایستی آیین نامه یکسانی توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج یا ارگان دیگر که مسئولیت پارکینگ ها را بر عهده دارد تنظیم کند؛ این امر موجب می شود در مواقع لازم مردم بدانند کدام سازمان متولی کدام پارکینگ است؛ با ترویج این فرهنگ پارکینگ های غیرمجاز نیز شناسایی می شوند و متولیان امر می توانند به سادگی مجاز را از غیرمجاز تشخیص دهند.

حاجی قاسمی یادآور شد: ساماندهی پارکینگ های سطح شهر بایستی در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و از سرمایه گذاران این بخش در مکان هایی که نیازبه پارکینگ وجود دارد حمایت شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در چهل و ششمین کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج، لایحه شهرداری در خصوص پروژه بهسازی پیاده راه معبر خیابان پیچک اول مهرشهر و وضعیت تعریض بلوار ارم و کنار گذر مهرشهر بعد از بلوار دانش بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =