اسدیان

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نشست تخصصی روسای مراکز پژوهشی گفت: شیوه نامه تشکیل مجمع مشورتی روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کشور (شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت) که ایده اولیه آن در مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج تقریر گردیده بود تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ محمد اسدیان در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و یکمین جلسه رسمی شورا با اشاره به عملکرد این مرکز در دوره ششم اظهار داشت: در طول دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج مرکز پژوهش تعداد ۱۱۹ نشست تخصصی داخلی در شورا و ۲۷ نشست خارج از شورا و تعداد ۶۳ بازدید و ۸۲ گزارش توسط این مرکز انجام شده است که آخرین گزارش مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر در خصوص پایش برنامه هفتم توسعه است که به نمایندگان محترم مردم کرج در مجلس نیز ارائه شد.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: از میان ۱۱۸ ماده ای که در لایحه برنامه هفتم توسعه آمده، ۴۴ ماده به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به حوزه شهری است موضوعاتی همچون بازچرخانی پساب، انتقال زندان‌ها، بافت‌های فرسوده و صدور گواهی پایانکار برای ساختمان‌ها و یکی از موارد مطروحه در قانون، موضوع مالیات بر ارزش افزوده است که دولت مصمم است که هر سال یک درصد به ۹ درصد سهم ارزش افزوده اضافه کند، از جمله این مواد است.

اسدیان با بیان اینکه موارد دیگری نیز در برنامه هفتم توسعه آمده که در حوزه درآمدهای شهری موثر هستند، گفت:در ماموریت اخیر که در خصوص برنامه هفتم توسعه برگزار شد در این جلسه سه ارائه از سوی سه مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شوراهای اسلامی صورت گرفت که یکی از آن‌ها شهر کرج بود که گزارش مطرح شده خالی از لطف نبود. به اقرار حاضرین در جلسه، اقداماتی که در راستای شناسایی ۴۴ ماده مذکور انجام شده مورد قبول سایرین قرار گرفت.

وی بیان کرد: مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران فقط ۱۵ ماده مرتبط با حوزه شهری را شناسایی کرده بود و علاوه بر طرح ۴۴ ماده، مدل حکمرانی ذیل سیاست گذاری و سیاست گذاری ذیل قانون گذاری و مقرر با آئین نامه نگاری ذیل قانون گذاری محور صحبت های اینجانب بود.

اسدیان با تاکید بر اینکه در این جلسه شیوه نامه پیشنهاد مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد یادآور شد: در این جلسه مقرر شد تا مجمع مشورتی و دبیرخانه برای شهرهای دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تشکیل شود.

اسدیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سبک من نقد عملکرد هیئت رئیسه گذشته و فعلی نیست، افزود: همواره سبک من در نقد، منصفانه بوده هر چند در بسیاری مواقع انصاف در مورد شخص بنده رعایت نشده است و تا پایان دوره ششم شورای شهر از این نقد منصفانه دست بر نخواهم داشت.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: انتظارات من از هیئت رئیسه بعدی این است که برنامه‌ها، خط مشی‌ها و سیاست‌های اداری شورای اسلامی شهر را نگارش کنند و به تصویب برسانند، هیئت رئیسه‌های گذشته و فعلی کارنامه بسیار خوبی دارند اما باید دید که سیاست‌های اداری شورا مشارکتی است یا غیرمشارکتی و تیمی است یا غیرتیمی؟

اسدیان اذعان کرد: آیا اداره شورای اسلامی شهر توسط اعضا صورت می‌گیرد یا تحت تاثیر تصمیمات در خارج از شورا است؟ تلاش برای دفاع از جایگاه و حقوق شوراهاست که باید از هیئت رئیسه قبلی و فعلی در این زمینه قدردانی کرد.

وی گفت: ای کاش دبیرخانه‌ای برای نظارت بر عملکرد نمایندگان مردم نیز شکل می‌گرفت؛ این موضوع پیشنهاد برخی اعضا بود اما تاکنون محقق نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: از رسانه‌ها تقاضا می شود نقدهای خود به هر حوزه را بر اساس شرح وظایف آن مطرح کنند؛ سالیان سال بدون توجه به شرح وظایف‌ها نقدها صورت گرفته که از پیشرفت بسیاری از امور جلوگیری کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =