ایزدیار - کراپ‌شده

سخنگو و نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: خواهرخواندگی با هدف پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهر و یا کشوری است که دارای منافع مشترک هستند.

عمار ایزدیار در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج به مزیت های اهداف خواهر خواندگی شهرها اشاره و اظهارداشت: نامگذاری متقابل خیابان ها، گردشگری و تجارت، استفاده از ظرفیت‌های شهرها برای پیشبرد اهداف و استفاده از تجربیات یکدیگر، توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، شهری و سایر همکاری‌های متقابل بین شهرها از نتایج عقد قرارداد خواهر خواندگی بین شهرها است.
 

نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در ایران هم اکثر کلانشهرهای کشور با شهرهای خارجی نسبتا صاحب نامی قرار داد خواهر خواندگی امضا کرده‌اند که می‌تواند گامی در جهت توسعه آن شهر ها قلمداد شود، گاهی اوقات پیمان خواهرخواندگی بین شهرهایی امضا می‌شود که نوعی وجه تشابه و همسانی از قبیل ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی، نمادهای مشترک و... با یکدیگر دارند تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف خاص استفاده کنند.
 

ایزدیار تصریح کرد: زمانی که دو شهر به عنوان خواهرخوانده یکدیگر انتخاب می‌شوند، تعاملات مردم در این شهرها، بیشتر می شوند. همایش ها، جشنواره ها، و در کل تبادلات آن ها افزایش می‌یابد پس مردم دو شهر با فرهنگ، ارزش ها، آداب و رسوم بومی همدیگر آشنا می‌شوند لذا پیمان خواهرخواندگی، پیمان همکاری بلندمدت و رسمی دو شهر، بدون توجه به قراردادهای رسمی بین دولت‌ها است که به وسیله شهرداران و مدیران محلی برقرار می‌شود تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف خاص علمی، فنی، گردشگری و نظایر آن استفاده کنند.
 

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۰ اولین تفاهم نامه و قرارداد خواهرخواندگی بین کرج و یکی از شهرهای کشورتاجیکستان با حضور معاون سفارت این کشور بررسی شد.

ایزدیار بیان کرد:در نتیجه نامگذاری یکی از بوستان‌های کرج به نام تاجیکستان انجام و دفتر ارتباطات فرهنگی ایران و تاجیکستان درکرج راه اندازی شد تا این پیوند خواهرخواندگی یک فرصت باشد که اگر مسئولان شهری از آن به درستی استفاده کنند، می‌تواند نتایج مثبتی در بهبود کیفیت زندگی در آن شهر و برای ساکنان آن به ارمغان بیاورد.
 

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در بین سال های ۹۰ تا ۱۴۰۲ نیز بررسی های در خصوص خواهرخواندگی شهرهای هاوانا، تیانجین و چن دوو چین طی مراحل قانونی و انجام مکاتبات اداری خواهرخواندگی انجام شده و در مرحله عقد قرار داد و مذاکرات در راستای همکاری‌های بین المللی است.
 

ایزدیار اظهار امیدواری کرد: به امید روزی که همه شهرها و ایالات دنیا پیمانی با یکدیگر ببندند که تا ابد در صلح و آرامش باشند و همچون خانواده در کنار یکدیگر با عشق و دوستی زندگی کنند.

منتشر شده در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =