اسدیان

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از تغییر و بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج خبر داد و بر راه‌اندازی این صندوق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمد اسدیان بر لزوم راه اندازی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج تاکید کرد و اظهار داشت: مبنای ایجاد صندوق ذخیره کارکنان می‌بایست مستند به ماده ۴۴ و ۷۳ آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداری‌های کشور و ماده ۱ قانون تشکیل حساب پس اندازکارکنان دولت باشد که در این راستا بسیاری از سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و غیر دولتی درصدی از حقوق کارکنان کسر و به همان میزان سهم سازمان اضافه و در بانک سپرده گذاری می‌شود.

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: علاوه بر سهم فرد و سهم سازمان، سود بانکی نیز به آن اضافه شده و در زمان بازنشستگی کلیه این مبالغ به فرد باز پرداخت می‌شود که این عملکرد منطبق با نظر قانون گذار نبوده زیرا نرخ تورم سالانه بیشتر از نرخ سود سپرده خواهد بود و در نهایت ارزش ریالی سپرده حفظ نمی گردد و کاهش می یابد.

اسدیان تصریح کرد: بنابراین برای اولین بار در سطح شهرداری طرحی به مرحله اقدام درآمده که مبلغ کسر شده از فرد به اضافه مبلغی که سازمان به آن اضافه می کند، در اختیار موسسه ای تحت عنوان "صندوق ذخیره کارکنان شهرداری" قرار می‌گیرد و موسسه مورد نظر با فعالیت‌های اقتصادی خود، نسـبت به سود سپرده‌های بانکی ارزش افزوده بیشتری به آن اضافه می‌کند و در پایان خدمت فرد، اصل سپرده به اضافه سود حاصل که یقیناً بیشتر از نرخ سپرده‌های بانکی است به او بازگردانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان مشابه سایر بنگاه‌هایی که به این صورت عمل می‌کنند، گام را فراتر نهاده و سود سالیانه را به حساب اعضاء منظور نموده که در صورت نیاز مالی برای اعضا قابل برداشت خواهد بود.

اسدیان یادآور شد: بر این اساس صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج پس از اصلاح اساسنامه باید نسبت به این موضوع مهم، ساز و کار فنی تعریف کند.

منتشر شده در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =