علیرضا رحیمی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نارضایتی شهروندان از آزاد نبودن مسیر ترددی خود در سطح شهر، گفت: ضرورت دارد شهر از تصرف سد معبر خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا رحیمی در یکصدو شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک دهۀ ولایت و ایام شادی آل الله نطق پیش از دستور خود را به جمع‌آوری و ساماندهی سد معبر در سطح شهر اختصاص داد و افزود: موضوع امروز مربوط به تصرف معابر، پیاده روها و محل‌های آمد و شد شهروندان از باب دستفروشان، اغذیه فروشان و رستوران‌ها و ساخت و سازکنندگان است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با یادآوری این که این وضعیت با توجه به کرونا و طرح مسائل اقتصادی صاحبان آنان رها شده و تا امروز علاوه بر نازیبایی بصری موجب بی‌نظمی و نارضایتی شهروندان شده است، تأکید کرد: رفع این معضل باید به جد پیگیری شود.


وی در ادامه به تبصره ۶ ماده۹۶ اشاره کرد و با بیان اینکه طبق این تبصره، اراضی کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده روها و مشابه آن ملک عمومی محسوب شده و در مالکیت شهرداری است، خاطر نشان کرد: همچنین در تبصره ۱بند۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری‌ها مکلّف به جلوگیری، رفع موانع و آزاد نمودن معابر عمومی، پیاده روها، اماکن، میادین، پارک‌ها و باغ‌های عمومی رأساً به وسیله مآمورین خود شده‌اند.


رحیمی همچنین از بند ۱۲-۲-۲ مبحث ۱۲مقرارت ملی ساختمان سخن گفت و افزود: در این بند نیز مسدود یا محدود نمودن موقت پیاده روها و معابر و فضاهای عمومی برای تخلیه مصالح وتجهیزات ساختمانی ممنوع اعلام شده و طبق صدور بخشنامه‌های گذشته، بعد از سقف اول، هیچ مصالحی در معابر نباید وجود داشته و در این خصوص، مالکان حین صدور پروانه، تعهدی را امضا می‌کردند.


نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تأکید بر این موضوع که شهر برای عده‌ای خاص نیست و متعلق به همه مردم است، به مواردی از سد معبر از سوی مغازه‌داران و سازندگان و مالکان اشاره و بیان کرد: امنیت شهروندان و عابرین از منافع شخصی مهم‌تر است و باید به آن رسیدگی شود.


رحیمی در ادامه از پیگیری‌های سال گذشته در خصوص شناسایی حدود ۴۵۳محل اغذیه فروشی و رستوران(که مساحت برخی آن‌ها ۳۵-۳۰مترمربع بوده ولی حدود ۲۰۰متر مربع ازسطح پیاده رو را تصرف کرده) یاد کرد و ضمن اشاره به اینکه پیگیری شد تا صاحبان این مشاغل اعمال قانون شوند.


رحیمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تعارض منافع تعداد محدودی از پرسنل شهرداری در جمع‌آوری این سد معبرها به خطر می‌افتد که تا کنون شاهد کوچکترین اقدامی از سوی آنان در زمینه یادشده نبودیم.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه صحبت‌های خود را به ارایه پیشنهاداتی جهت رفع معضل سد معبر اختصاص داد و گفت: در اولین گام باید در خصوص اخطار و نصب بنر در سطح شهر و اعلان تاریخ جمع‌آوری دستفروشان و سد معبرکنندگان (توسط خدمات شهری ستاد مرکزی) اقدام شود.


رحیمی با تأکید بر ضرورت اخطار و جمع‌آوری کلیه تجهیزات اشغال‌کننده زوری!، پارک‌های مجاور معابر توسط هر منطقه (باتومی و... و. ) ظرف مدت یک هفته از سطح شهر، تصریح کرد: همچنین جمع‌آوری کلیه مصالح در معبر و نصب نمای موقت و یا پوشش کاذب در ساختمان‌های در حال احداث از سوی مناطق ۱۰گانه صورت گیرد.


ارائه طرح ساماندهی دستفروشان در محیط‌های خارج از مسیرهای تجاری در چهار نقطه شهر به‌صورت روزانه همراه با اعلان ساعت حضور در یک معبر و اعمال قانون برای کلیه صنوف اغذیه‌ای با همکاری و مدیران مناطق در اشغال پیاده روها و اعمال جرائم و همچنین جمع‌آوری کلیه سقف‌ها و موانع منصوبه در پیاده روهایی که ملک مطلق خود کرده‌اند از دیگر پیشنهاداتی بود که عضو شورای شهر در صحن علنی مطرح کرد.


رحیمی در ادامه بر ضرورت ساماندهی اغذیه فروش‌های سیار در برخی معابر متناسب فضای شهری مانند خیابان ۳۰ تیر و خیابان باب همایون تهران تأکید کرد.

شهر را از تصرف سد معبر خارج کنیم/ساماندهی موقت دستفروشان و اغذیه فروشان در چهار نقطه شهر

شهر را از تصرف سد معبر خارج کنیم/ساماندهی موقت دستفروشان و اغذیه فروشان در چهار نقطه شهر

شهر را از تصرف سد معبر خارج کنیم/ساماندهی موقت دستفروشان و اغذیه فروشان در چهار نقطه شهر

منتشر شده در تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =