چپردار

جواد چپردار در دومین نشست رؤسای کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهر شوراهای اسلامی و معاونین خدمات شهری شهرداری‌های استان البرز مهم‌ترین موضوعات مبتلابه معاونت خدمات شهری و مطالبه مردم استان البرز را «مدیریت پسماند» و «توسعه فضای سبز» عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرج، جواد چپردار رئیس کارگروه کمیسیون‌های خدمات شهر و محیط‌زیست شوراهای اسلامی استان البرز در دومین نشست رؤسای کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهر شوراهای اسلامی و معاونین خدمات شهری شهرداری‌های استان البرز ضمن تقدیر از فعالیت‌های مثبتی که در شورای اسلامی استان البرز انجام می‌شود، برگزاری نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی را به فال نیک گرفت و گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌هایی است که به لطف خدا و همت عزیزان به طور مستمر تشکیل شده و تاکنون مصوبات خوبی نیز داشته است.

رئیس کمیسیون‌های خدمات شهر و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج با بیان که این در جلسه قبل مقرر شد در هر جلسه رؤسای کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری یا معاونین خدمات شهر شهرداری‌های مربوطه طبق دستور جلسه گزارشی ارائه کنند، گفت: از امروز این درخواست را به طور رسمی اعلام و مصوب می‌کنیم که ۴ نکته «ارائه راهکار»، «ارائه گزارش عملکرد»، «بیان چالش‌های مهم» و «بیان اولویت‌ها» را مدنظر قرار دهند تا با رسیدن به یک نقطه اشتراک بتوانیم مشکلات و چالش‌های پیش روی استان را بهتر ترسیم کرده و در رفع آنها به یک اجماع و هم‌گرایی برسیم.

چپردار که در جمع معاونین خدمات شهری و رؤسای کمیسیون‌های ۱۸ شهر البرز سخن می‌گفت، مهم‌ترین موضوعات مبتلابه معاونت خدمات شهری در استان البرز را مدیریت پسماند و توسعه فضای سبز عنوان و بیان کرد: از آنجایی‌که دو سال بیشتر توفیق حضور در شوراها را نداریم، باید با اهتمام بیشتری به رفع این مشکلات پرداخته و رضایت‌مندی مردم را در اجرای برنامه‌ها در اولویت قرار دهیم.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با واحد روابط‌عمومی شورای اسلامی استان البرز به اهم مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: مصوب شد در جلسه بعدی رؤسای کمیسیون‌ها، معاونین خدمات شهری و رؤسای ادارات محیط‌زیست شهرهای استان البرز کارگروهی به نام کارگروه محیط‌زیست تشکیل دهند و با استقرار خانه محیط‌زیست در هر شهر زمینه برقراری ارتباط و همکاری بیشتر را فراهم کنند.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه اظهار داشت: طبق مصوبه دوم این نشست، مقرر شد دستورالعملی مبنی بر استاندارد سازی جمع‌آوری و انتقال زباله از شهرهای اقماری و مناطق ۱۰ گانه کلان‌شهر کرج به مرکز حلقه دره توسط معاونت خدمات شهر شهرداری کرج تنظیم و تدوین تا در جلسه بعد مصوب شود. بر این اساس شهرهایی که در اجرای این دستورالعمل اهتمام داشته باشند، مورد تشویق و شهرهایی که از این دستورالعمل تخطی نمایند، مورد تذکر قرار خواهند گرفت.

چپردار همچنین از تشکیل دبیرخانه کمیسیون خدمات شهر در شورای اسلامی استان با مسولیت مهدی نادری خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه و با تشکیل این دبیرخانه معاونین خدمات شهری شهرها و رؤسای کمیسیون‌ها ارتباط مستمر و دائمی با هم خواهند داشت.

وی در تشریح مصوبه چهارم این نشست تصریح کرد: طی جلسات مشترکی که بین شهرداری‌ها و شوراها به‌ویژه در حوزه کمیسیون خدمات شهر برای انتقال تجربه و تعریف فصل مشترک خواهیم داشت، مقرر شد در جلسه بعدی معاون خدمات شهری کرج نرم‌افزاری که در حوزه پسماند و با همکاری سازمان فاوا در شهرداری کرج تهیه شده را در اختیار شهرهای اقماری قرار دهد تا با یک‌ فصل مشترک و مدیریت واحد بتوانیم در حوزه پسماند بهتر عمل کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج به مصوبه آخر این نشست اشاره و بیان کرد: مقرر شد، جلسه بعدی به میزبانی شهرداری محمد شهر برگزار شود و سه شهرداری به ارائه گزارش عملکرد البته طبق الگوی اعلام شده بپردازند.

چپردار در پایان به تشکیل دو کمیته پسماند و فضای سبز با حضور اعضا شورا جهت بازدید میدانی و بازتاب مشکلات و پیگیری مصویبات اشاره کرد و افزود: به‌زودی میزبان کمیسیون‌های خدمات شهر و معاونین خدمات شهر مراکز استان‌ها خواهیم بود تا با طرح چالش‌ها در مراکز بالادستی به رویکرد و رهیافت بهتری در حل معضلات دست‌یافته و اگر موضوعی نیاز به تصویب داشته باشد، با خرد جمعی آن را مصوب و اجرایی کنیم.

منتشر شده در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =